مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: فعالیت‌ها برای معرفی مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی در فضای مجازی توسعه یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: مجموعه جهانی شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی از مهمترین جاذبه‌های تاریخی استان است که با توجه به ثبت جهانی این اثر و قابلیت‌های آن شهرت بین‌المللی داشته و فعالیت‌ها برای معرفی این اثر منحصر به‌فرد تاریخی به شکلی گسترده انجام می‌شود.

او افزود: هر ساله از سرتاسر ایران و جهان تعداد قابل توجهی بازدیدکننده برای دیدن این مجموعه به استان اردبیل سفر می‌کنند اما با شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های موجود این بازدیدها نیز محدود شده و شیوه معرفی فعالیت‌های این مجموعه به‌ویژه موزه چینی‌خانه آن نیز مانند سایر موزه‌های ایران و جهان  تحت تاثیر تغییرات زیادی قرار گرفت.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل ادامه داد: به این ترتیب بحران کرونا نتوانست جریان فعالیت‌های مجموعه را در حوزه تبلیغات و معرفی متوقف کند و در طول سال در صفحات متعدد مجازی و در همکاری با مستندسازان صدا و سیما و خبرگزاری‌های متعدد فعالیت برای معرفی این مجموعه تداوم داشته است.

فلاحی با اشاره به اقدامات در حوزه فضای مجازی برای معرفی مجموعه جهانی شیخ‌ صفی‌الدین اردبیلی گفت: راه‌اندازی مجله اینستاگرامی، تولید نماهنگ بناهای تاریخی، بخش معرفی مجموعه شیخ صفی‌الدین و تولید فتوکلیپ مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی از جمله اقدامات در این حوزه بوده است.

او این اقدامات را گامی در راستای جذب گردشگران به استان و این مجموعه تاریخی در ایام پساکرونا دانست و افزود: در حوزه‌های دیگر اعم از معرفی ظرفیت‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری استان نیز شاهد توسعه اقدامات در فضای مجازی بودیم تا زمینه برای ورود گردشگران به استان در ایام پساکرونا و رونق صنعت گردشگری فراهم شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.