معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با فوت ۶ نفر دیگر آمار جانباختگان کرونایی استان فارس به سه هزار و ۲۹۰ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اورنگ ایلامی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۶۵۸ هزار و ۱۲۰ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه‌های استان انجام شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۷۸ هزار و ۳۱۶ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او افزود: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ۴۵ هزار و ۹۴ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد سه هزار و ۶۸۰ بیمار مثبت نیز به این روش شناسایی شده است و در مجموع ۱۸۱ هزار و ۹۹۶ نفر بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

ایلامی، همچنین از بهبودی ۱۷۲ هزار و ۸۰۴ نفر از ابتدای شیوع بیماری خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: هم اکنون ۵۷۴ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علائم کروناویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۸۶ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

ایلامی با اعلام جان باختن ۶ هم استانی دیگر بر اثر ابتلا به کروناویروس در بیست و چهار ساعت گذشته، مجموع جانباختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون در فارس را سه هزار و ۲۹۰ نفر اعلام کرد.

او با اشاره به کاهش ذخایر خون گفت: با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروز و اعلام کاهش ذخایر خون از سوی سازمان انتقال خون، مردم فارس با آسودگی خاطر از رعایت اصول بهداشتی به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه و در امر خداپسندانه اهدای خون سهیم شوند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار