معاون اقتصادی وزارت کشور گفت: باید زمینه آموزش نیروی کار و مهارت آموزی در واحد‌های تولیدی و صنعتی کشور فراهم شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، بابک دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور عصر روز دوشنبه در حاشیه بازدید از واحد تولیدی پوشاک در شهرک صنعتی جی اصفهان گفت: تامین هزینه‌های مربوط به آموزش تخصصی کارکنان از جمله مشکلات این واحد تولیدی پوشاک است.

او ادامه داد: مقرر شد با کمک مدیران ذیربط استانی و معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشکل این واحد تولیدی مرتفع شود.

درخواست متقاضیان واحد‌های تولیدی قانونی پیگیری می‌شود

او با بیان اینکه صدور مجوزها، مسائل بانکی و بررسی پرونده‌ها با تاخیر انجام می‌شود، اظهار داشت: در صورتی که افرادی خارج از چارچوب قانونی اقدامات را پیش ببرند برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

دین پرست افزود: به تازگی بخش نامه‌ای به استانداران ابلاغ شد که آنان به عنوان روسای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، درخواست متقاضیان از ۲ بخش قانونی یا غیرقانونی مورد پیگیری قرار دهند.

او اضافه کرد: اگر فرد مراجعه کننده درخواست غیرقانونی دارد دستگاه ذی ربط استانی ملزم است که متقاضی را نسبت به غیرقانونی بودن درخواست توجیه کند.

معاون اقتصادی وزارت کشور خاطرنشان کرد: اگر متقاضی خواسته قانونی داشته باشد دستگاه ذی ربط استانی موظف و ملزم به پیگیری‌های جدی برای اجرا است.

او اضافه کرد: در صورتی که دستگاهی در راستای اجرای تکالیف قانونی و اجابت خواسته قانونی متقاضی تعلل کند باید مدیر مربوطه به دستگاه قضایی و دستگاه نظارتی معرفی شود.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی دارد.

دین پرست به منظور بررسی واحد‌های دارای مشکل اصفهان به این استان سفر کرد و فردا در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان شرکت می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.