رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: رویداد "کاریزمن" با موضوع فضای مجازی و با رویکرد برندسازی و شبکه‌سازی میان کانال‌های فرهنگی و مذهبی فعال در این حوزه، در اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد قطبی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه برای ایده‌ورزی و ایده‌پردازی در خصوص فناوری‌های فرهنگی مدل‌های مختلفی در فضای عمومی جامعه وجود دارد، گفت: ما این مدل‌ها را بررسی و نقاط قوت و ضعف آن‌ها را فهرست و در نهایت، مدلی متناسب با مخاطبان خودمان طراحی کردیم.

او افزود: واژه کاریزمن از کاریز فارسی به معنای قنات گرفته شده که تاب‌آورترین فناوری و دست‌ساخته بشر محسوب می‌شود که مایه حیات را بدون استفاده از انرژی‌های مکمل، از اعماق زمین به روی آن می‌آورد و در زمره میراث معنوی ایران قرار دارد. این واژه نزدیک‌ترین مفهومی بود که توانستیم برای ایده‌های تاب‌آور استارتاپی یا تجاری‌ساز به‌کار بگیریم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان خاطرنشان کرد: چهار مسئله به‌طور همزمان مطرح شده و به شکل موازی پیش می‌رود: مسئله اول زیست عفیفانه، مسئله دوم بازی و اسباب بازی، مسئله سوم کانال داری و مورد چهارم الگوی آشتی و مصالحه در خانواده است.

حجت‌الاسلام قطبی افزود: کانال، ابزاری قدیمی و یک‌طرفه در فضای مجازی برای ارسال محتوا است که مخاطب اجازه کنشگری پیدا نمی‌کند.

حجت‌الاسلام قطبی تصریح کرد: مهم‌ترین مسئله فعالان فرهنگی مذهبی، تولید محتوا نیست، بلکه جذب مخاطب، بازنشر و فقدان شبکه‌سازی در این خصوص است. در حال حاضر، کانال‌های خوبی با محتوای خوب هست که مخاطبان آن‌ها پنج یا ده یا بیست هزار نفر است، ولی این کانال‌ها برای تاثیرگذاری، شبکه‌سازی و رهبری جامعه در فضای موضوعی باید بیش از صدهزار عضو داشته باشند. بنابراین، مسئله ما رشد و تعالی کانال‌ها، قامت دادن به آن‌ها و تبدیل آن‌ها به یک برند است.

او اضافه کرد: باید روش‌ها و ایده‌هایی به‌کار گرفته شود تا این کانال‌ها را به مخاطبان خود وصل کند. اگرچه افراد زبده‌ای در این حوزه فعالیت می‌کنند، ولی به‌صورت تک‌نفره مشغول فعالیت‌اند و شبکه‌ای ایجاد نشده تا آن‌ها را به هم پیوند دهد و کار‌های بزرگ به‌صورت شبکه‌ای انجام دهند. تا رسیدن به این نقطه فاصله زیادی داریم و به‌عنوان قطعه اول، از کانال‌های فضای مجازی شروع می‌کنیم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان بیان کرد: در مدلی که طراحی شده، ابتدا در سه بازه زمانی حداکثر بیست دقیقه‌ای و جداگانه، در قالب فیلم، به تشریح و تبیین مسئله، عوامل و زمینه‌های پیدایش آن، واکاوی نمونه‌های موفق در حل مسئله و بیان ثمرات و برکات موفقیت در حل این مسئله پرداخته می‌شود. در واقع هدف این است که ذهن مخاطب را با مسئله درگیر ساخته و او را برای ایده‌پردازی تحریک کنیم.

او ادامه داد: بعد از ارائه فیلم‌ها، به فاصله چند روز، جلسه‌ای در قالب گفت‌وگوی دوطرفه میان اساتید، کارشناسان، مشاوران و ایده‌پردازان برگزار می‌شود و سپس ایده‌پردازان یک هفته فرصت دارند تا روی ایده‌های
خود کار و در نهایت آن را در قالب متن و یک فایل صوتی و تصویری کوتاه ارسال کنند تا مورد داوری قرار گیرد.

حجت‌الاسلام قطبی گفت: هدف از طراحی این مدل، درگیر ساختن تعدادی از مخاطبان با یک مسئله، تمرین و تجربه ایده‌ورزی، همفکری و شکل‌گیری آورده‌ای از مجموع ایده‌های مطرح شده و حمایت از ایده‌های استارتاپی است.

عموم علاقه مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به پایگاه اینترنتی مرکز ملّی نوآوری و خلاقیت اشراق به نشانی اینترنتی https://noavari.dte.ir مراجعه نمایند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار