حجت الاسلام قطبی با اشاره به ابعاد گسترده بیانیه گام دوم انقلاب گفت: تبیین، ترویج و بازگو کردن لایه های بیانیه گام دوم، اولین وظیفه طلاب حوزه های علمیه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در نشست علمی آنلاین «نقش و وظایف طلاب حوزه‌های علمیه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب» تصریح کرد: مهمترین تفاوت بیانیه گام دوم با اسناد گذشته، عام بودن مخاطبان است به ویژه این که مخاطب نسل جوان در این بیانیه بیشتر دیده شده است. همچنین این سند نوعی تبیین رسالت دربرابر دستاورد‌های چهل ساله انقلاب و نیز برنامه‌های پیش روی آن است.

او وظایف طلاب را در سه بخش، تبیینی، اندیشه‌ای و میدانی و عملیاتی دسته بندی کرد و گفت: این سند به دلیل قالب بیانیه‌ای آن، مختصر و فشرده از دستاورد‌های چهل ساله و مسیر پیش رو به سمت تمدن سازی سخن می‌گوید که بازنمایی آن نیازمند تبیین و تفسیر است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان خاطرنشان کرد: کسانی می‌توانند این مأموریت را انجام دهند که اولا بیانیه را مطالعه کرده و فهمیده باشند، ثانیا اهداف و آرمان‌های نظام اسلامی را بشناسند و نیز قدرت بیان گفتاری یا رفتاری یا متنی بیانیه را در قالب کتاب، مقاله، تحلیل و... برای آحاد مردم به ویژه نسل جوان، داشته باشند.

حجت الاسلام قطبی روح کلی حاکم بر بیانیه گام دوم را سه کلید واژه جوان، امید و اراده دانست و اظهار کرد: در این بیانیه جوان، اصلی‌ترین موتور محرک و پیشران نظام جمهوری اسلامی در گذشته و حال معرفی شده که البته نیاز به دو بال، اراده و امید برای باورمندی و امیدواری به آینده و اقدامات تأثیرگذار برای دستیابی به اهداف و آرمان‌های انقلاب دارد.

او ادامه داد: طلاب باید تولید فکر و اندیشه، تألیف و تدوین نظام‌های اجرایی، پاسخ به شبهات جدی، و بحث‌های بنیادی و نظری را در دستور کار قرار دهند، به طور مثال باید در بعد مشروعیت و کارآمدی نظام یا در حوزه اندیشه سیاسی اسلام، ولایت فقیه و... در مجامع علمی گفتمان سازی و نظریه پردازی شود. هدف بیانیه گام دوم رسیدن به تمدن اسلامی است که رهبر معظم اتقلاب آن رادر ۷ محور مطرح فرمودند که هر کدام به کار علمی و اندیشه دقیق و عمیق نیاز دارد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در خصوص وظایف عملیاتی و میدانی طلاب حوزه‌های علمیه تصریح کرد: گام اول، تجربه نوردی است که لازم است به مرور تجربه ها، نمونه کاوی و مطالعه دستاورد‌های انقلاب بپردازیم تا با مطالعه و واکاوی اقدامات صورت گرفته از آن برای برطرف کردن نقاط ضعف، مدل سازی و نظام سازی استفاده کرد.

حجت الاسلام قطبی ادامه داد: دومین گام در این بخش، هم اندیشی و هم فکری است، طلاب می‌توانند در جلسات مستمر میان خود به بحث و گفتگو درباره موضوعات بیانیه بپردازند و با جمع بندی دیدگاه‌ها و نتایج گفتگو، محتوای آن را برای مخاطب نسل جوان ارائه کنند.

او از طلاب خواست از تریبون‌های متنی نظیر یادداشت نویسی استفاده و آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند و یا با استفاده از رسانه‌ها و خبرگزاری ها، مخاطبان زیادی را جذب و در قالب‌هایی همچون اینفوگرافی، موشن گرافی، عکس نوشته و دیگر تولیدات رسانه‌ای دستاورد‌های نظام اسلامی و یا موضوعات مختلف بیانیه گام دوم رامعرفی کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.