تولید ماسک ضد ویروس در رفسنجان

یک شرکت دانش بنیان در رفسنجان موفق به تولید ماسک ضد ویروس با ذرات نانو مس شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، رضا رنجبر توتویی ،مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان درباره تولید ماسک نانو مس گفت: ما موفق شدیم با کمک دانشگاه ولی عصر (عج) و هیأت علمی این دانشگاه و با کمک تیم پژوهشی ،نانو الیاف‌های حاوی نانو ذرات مس تولید کنیم که در تولید ماسک ضد ویروس کاربرد دارد.

او در مورد ویژگی‌های این ماسک گفت: ویژگی که این نانو الیاف‌های حاوی نانو ذرات مس دارند این است که هر نوع آلودگی چه بیوتیک و چه غیر بیوتیک روی سطح آن‌ها بنشیند از بین می‌برند.

رنجبر در ادامه افزود: زیر یک دقیقه ویروس کرونا و باکتری‌های مضری که روی سطح پارچه ماسک می‌نشینند کاملا از بین می‌روند در زمان استفاده از این ماسک هر زمانی که کشت میکروبی و تست‌های آنتی باکتریال و آنتی وایرال انجام دهید، کاملا عاری از ویروس و باکتری است ساعت استفاده از ماسک زیادتر می‌شود و بعد از دور انداختن مرکز نشر ویروس نخواهد بود.

مهرابی معاون اقتصادی استاندار کرمان که در آیین آغاز به کار کارخانه تولید ماسک نانو مس حضور داشت، در مورد اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: در استان هم این عزم جدی ایجاد شده است که بر اساس منابع مالی، حمایت‌های مالی ، قوانین و مقررات به سمت استفاده بیشتر از شرکت‌های دانش‌بنیان  به ویژه در حوزه‌های مربوط به سلامت، گردشگری و خدمات برویم.

او افزود:چون سهم استان کرمان نسبت به متوسط کشوری در خدمات پایین‌تر است و در این راستا باید برنامه‌ریزی‌های جدی‌تری صورت گیرد تا برای محور‌های اصلی اقتصاد مقاومتی بتوانیم  برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری کنیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار