معاون سازمان صمت خراسان رضوی گفت: مغایرت در آمارهای دامپزشکی و کشتارگاه ها نشانگر انحراف شبکه‌ای در چرخه توزیع مرغ خراسان رضوی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدجواد ساعدی معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از مغایرت ۴۰ درصدی آمار‌های سازمان دامپزشکی و کشتارگاه‌های استان از مقدار تحویل مرغ به کشتارگاه و عرضه آن خبر داد و گفت: این تفاوت آمار نشانگر انحراف شبکه‌ای در چرخه توزیع گوشت مرغ در این استان است.

او افزود: این در حالی است که سازمان جهاد کشاورزی بخاطر تامین ۱۰۰ درصدی نهاده طیور مورد نیاز پرورش دهندگان مرغ باید به میزان برابر با نهاده تحویلی به مرغداران از آن‌ها گوشت مرغ طلب کند.

 معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: همچنین مرغ ذبح شده در کشتارگاه مشمول شرایط نگهداری است لذا برای مدت زیاد قابل نگهداری نیست.

ساعدی بیان کرد: مغایرت در آمار‌های سازمان دامپزشکی و کشتارگاه‌های استان نشان می‌دهد مرغ زنده یا گوشت گرم آن به میزان تفاوت آماری از خراسان رضوی خارج و به استان‌های دیگر ارسال می‌شود.

 


بیشتر بخوانید



او تصریح کرد: این در حالی است که "شیوه‌نامه نظارت بر تولید و عرضه مرغ" از سوی وزارت جهاد کشاورزی به همه استان‌ها ابلاغ شده است و هم‌اینک در خراسان رضوی اجرا می‌شود.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: بر این اساس با اجرای شیوه‌نامه ابلاغی، کار نظارت بر چرخه تولید تا عرضه مرغ از مرحله ثبت جوجه‌ریزی تا کشتار و عرضه آن به بازار در حال انجام است.

ساعدی اظهار کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در همین چارچوب از ۲۵ بهمن ماه امسال تاکنون بازرسان خود را در کشتارگاه‌های استان مستقر کرده است تا بر روند کشتار مرغ نظارت کنند.

او به حضور و فعالیت مباشر در چرخه تحویل تا کشتار و عرضه مرغ در همه شهرستان‌های این استان اشاره کرد و افزود: این مباشران ممکن است همان زنجیره تولید باشند که خود از شبکه توزیع نیز برخوردارند یا اینکه کشتارکن بوده و در این صورت هم فروشگاه برای عرضه گوشت گرم مرغ در سطح بازار دارند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: بر این اساس گوشت مرغ تولیدی با حضور نماینده سازمان جهاد کشاورزی از کشتارگاه تحویل گرفته و به نرخ مصوب هر کیلوگرم ۲۰۴ هزار ریال به بازار عرضه می‌شود.

ساعدی بیان کرد: هرگونه قطعه‌بندی گوشت مرغ چه در سطح کشتارگاه و چه در سطح عرضه ممنوع است.

او تصریح کرد: گوشت‌های قطعه‌بندی موجود از قبل نیز باید با همان نرخ هر کیلوگرم ۲۰۴ هزار ریال فروخته شود، در غیر این صورت با متخلف برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

 

انتهای پیام//ف.ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجید اسفراینی
۱۰:۲۴ ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
فقط خداکنه مدیران مربوطه یه کاری کنن دوباره گوشت مرغ به سفره مردم برگرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
چه مرغی هم توزیع میکنن، مرغای تنظیم بازار بیشتر به جوجه شبیهه تا مرغ!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
عجیبه که نمیتونن دلال ها رو حذف کنن