در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

جزئیات لایحه‌ شهید محسوب شدن جهادگران اعلام شد

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: مطالبه ما این است که اگر فرد جهادگری در عرصه خدمت رسانی جان خود را از دست داد، باید شهید محسوب شود.

سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با توجه به اینکه شهادت جهادگران در مجلس به عنوان قانون تصویب نشده است، بنیاد شهید و امور ایثارگران آن‌ها را شهید محسوب نمی‌کند و این لفظ امری است که در جامعه جهادی به جهادگرانی که در حین عملیات فوت می‌کنند نسبت داده می‌شود.

او با بیان اینکه دفاع مقدس نوین شده و جنگ ما نیز جنگ با فقر و محرومیت است، گفت: امیران، سربازان و سرداران این جنگ، جهادگران هستند.

سردار زهرایی ادامه داد: مطالبه ما این است که اگر فرد جهادگری در عرصه خدمت رسانی جان خود را از دست داد باید شهید محسوب شود و اگر دچار مجروحیت شد باید جانباز محسوب شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه ستاد کل نیرو‌های مسلح و سپاه این امر را پذیرفته اند، گفت: این امر باید به صحن علنی مجلس وارد شود و مورد رأی گیری قرار گیرد.

سردار زهرایی با بیان اینکه اغلب نمایندگان مجلس اعلام آمادگی کردند که از این طرح حمایت کنند، تصریح کرد: امیدواریم این امر در حداقل زمان ممکن تأیید و تصویب شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار