عبدالملکی خبر داد؛

پیش بینی افتتاح بیش از ۵۰۰ مرکز نیکوکاری کارآفرینی تا پایان امسال

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) درباره افتتاح مراکز نیکوکاری کارآفرینی توضیحاتی داد.

حجت‌الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،اظهار کرد: کمیته امداد سه راهبرد را در این راستا در دستور کار خود قرار داده که یکی از این راهبرد‌ها، توسعه همکاری فعالان کسب و کار است.

او با بیان اینکه مهم‌ترین رویکرد کمیته امداد برای رفع فقر، توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای خانواده‌های تحت حمایت است، گفت: رفع مشکل بیکاری و تولید اشتغال برای محرومان کار بزرگ و سنگینی محسوب می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: این وعده را داده بودیم که تا آخر امسال ۵۰۰ مرکز نیکوکاری کارآفرینی افتتاح خواهد شد و به عنوان محل‌هایی برای تجمع خیرین کارآفرین فعالیت خواهند کرد.


بیشتر بخوانید


معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد از برنامه را عملیاتی کرده‌ایم و پیش‌بینی ما این است که تعداد مراکز نیکوکاری کارآفرینی به بیش از آنچه برنامه‌ریزی کرده بودیم خواهد رسید، افزود: خیرانی که جهت ایجاد شغل برای محرومان در مراکز نیکوکاری گرد هم می‌آیند، می‌توانند از خود فعالان کسب و کار، کارمندان دستگاه‌های اجرایی و دولتی، اساتید دانشگاه‌ها، اصناف و کسبه بازار و به طور کلی همه مردم باشند.

او ادامه داد: با منابعی که به صورت رسمی در اختیار کمیته امداد است، نمی‌توانیم این بار بزرگ را به تنهایی به دوش بکشیم و لازم است از همکاری فعالان فضای کسب و کار استفاده کنیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه برای اشتغالزایی در این حوزه سه گروه اصلی را مدنظر قرار دادیم، بیان کرد: خیرین کارآفرین، جهادگران کارآفرین و کارآفرینان حرفه‌ای به عنوان راهبران شغلی سه جریانی بودند که می‌توانند کمیته امداد را در این زمینه یاری کنند.

عبدالملکی تصریح کرد: آموزش‌های کسب و کار، مشاوره شغلی، مشاوره حقوقی و فنی در اجرای کسب و کار، پیگیری امور اداری، کمک به تأمین سرمایه و وثایق بانکی و از همه مهم‌تر کمک به بازاریابی و فروش محصولات از جمله کمک‌هایی است که توسط خیران کارآفرین ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار