کارشناس مسئول زنبور عسل وکرم ابریشم جهاد کشاورزی کردستان گفت:امسال هزار و ۹۵۰تن عسل درکردستان تولید شده که نسبت به پارسال ۵درصدافزایش داشته است.

شیخ احمدی کارشناس مسئول پرورش زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت:اکنون ۲۸۰ هزار کلونی زنبور عسل در استان داریم که ۹۷ درصد آن مدرن و ۳ درصد بومی است.

او با بیان اینکه شهرستان سقز از نظر تعداد بالای کلونی، زنبور دار و تولید عسل قطب تولید این محصول در استان است،افزود: سنندج، مریوان، کامیاران و دیواندره به ترتیب رتبه‌های بعدی تولید عسل در استان هستند.

کارشناس مسئول پرورش زنبورعسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی استان نبود صنایع فرآوری و گران بودن نهاده‌ها را از مشکلات زنبورداران عنوان کرد و گفت: با توجه به عدم آشنایی مردم با عسل با کیفیت طبیعی، عسل‌های تولیدی با کیفیت مختلف با قیمت زیاد به فروش رسیده و قیمت عسل متناسب با کیفیت آن نمی‌باشد.

او همچنین به تولید ژل رویال در استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۳۲۵ کیلوگرم عسل در استان تولید شده است.

شیخ احمدی در پایان گفت:اکنون ۷هزار و ۶۰۰ زنبوردار ، در زنبورستان‌های استان مشغول فعالیت هستند.

گفتنی است: کردستان با مساحت سرزمینی بیش از سه میلیون هکتار، یک ملیون و ۳۰۰ هزار هکتار مرتع، ۳۰۰ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار مزارع، سرزمینی مناسب برای زنبورداری و تولید عسل مرغوب است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.