حسن خسروانیان گفت: کامیون حمل دام که قصد ورود به حوزه شهرستان پاسارگاد را داشت در مبانی ورودی شهرستان پاسارگاد توقیف و زمین گیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسن خسروانیان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره به‌منظور کنترل کوچ بهاره عشایر در مبانی ورودی شهرستان حضور داشتند که به یک کامیون تریلر حامل دام برخورد کردند.

او افزود: پس از برخورد نیرو‌های یگان حفاظت اداره، با ماموران انتظامی پاسگاه بخش پاسارگاد هماهنگی لازم بعمل آورده و نسبت به توقیف آن اقدام شد.

خسروانیان ادامه داد: خودرو حامل دام از شهرستان جنوبی جهرم حرکت کرده و قصد عبور از شهرستان را داشتند که با هوشیاری مامورین یگان حفاظت اداره توقیف و مدارک و مستندات آن جهت بررسی بیشتر تحویل عوامل نیروی انتظامی پاسگاه بخش پاسارگاد شد.

رئیس اداره با بیان اینکه بر اساس تقویم زمانبندی ابلاغی کوچ بهاره عشایر ۲۵ اردیبهشت ماه سال آینده اعلام شده از دامداران عشایر مستقر در مناطق قشلاق خواست تقویم زمان‌بندی کوچ بهاره را رعایت و از ورود به مراتع ییلاقی شهرستان پاسارگاد خودداری کنند.

او از اتحادیه کامیون‌داران و باربری‌هایی که اقدام به صدور بارنامه جهت عشایر و دامداران مناطق قشلاقی میکنند درخواست کرد که قبل از تاریخ ابلاغی تقویم کوچ، از صدور بارنامه خودداری و در صورت عدم رعایت موضوع مراتب تخلف به اداره کل متبوعه گزارش شده و برابر قانون برخورد خواهد شد.

شهرستان پاسارگاد در فاصله ۱۳۶ کیلومتری شمال شیراز در استان فارس قرار دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار