رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت : امسال ۳۴ فقره پرونده قاچاق بالای یکصد میلیون ریالی و ۲ پرونده احتکار در مجموع به ارزش ۵۳ میلیارد و ۹۴۶ میلیون ریال در استان اصفهان کشف شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ایرج موفق رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: ۳۴ فقره پرونده بالای یکصدمیلیون به ارزش ۳۱ میلیارد و ۴۹۴ میلیون و ۹۳۰ هزار ریال کشف، صورتجلسه و به ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان حمایت ارسال شده است.

او ادامه داد: امسال ۲ پرونده احتکار برنج و مواد غذایی در اصفهان تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان اظهار کرد: یک انبار بزرگ احتکار شامل ۶۱ هزار و ۴۷۵ کیلوگرم برنج به ارزش ۱۹ میلیارد و ۱۶۲ میلیون ریال و انبار مواد غذایی دیگری از جمله روغن، برنج، رب گوجه فرنگی به ارزش سه میلیارد و ۲۸۸ میلیون ریال با همکاری اطلاعات سپاه کشف شد که کار رسیدگی به پرونده متخلفان آن آغاز شده است.

او با بیان اینکه طرح بازرسی از انبار‌های کالا در استان به صورت مداوم اجرا می‌شود تاکید کرد: ثبت اطلاعات و موجودی انبار‌های کالا در سامانه جامع برای جلوگیری از قاچاق و احتکار، اجباری است و تمام مراکز نگهداری کالا از جمله عمده فروشان و شرکت‌های پخش کالا باید در سامانه جامع انبار‌ها ثبت‌نام کنند و مشخصات و میزان خرید و فروش خود را در این سامانه به ثبت برسانند.

موفق گفت: طرح مقابله با قاچاق، احتکار و گران فروشی به صورت ویژه و از مدت‌ها قبل در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: شهروندان می‌توانند هر گونه تخلفات اقتصادی از قبیل گران‌فروشی، احتکار و قاچاق را با ستاد خبری این سازمان یا سامانه ۱۲۴ اطلاع رسانی کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن رسیدگی و با متخلفان برخورد قانونی شود.

نزدیک ۲۵۰ هزار واحد صنفی در استان اصفهان فعالیت دارند.

سامانه جامع انبارها، یک سامانه عملیاتی است که اطلاعات مکانی، مقدار، نوع و مالکیت کالا را مشخص کرد و نسبت به شناسایی و نظارت بر موجودی انبار‌ها به صورت سیستمی و هوشمند عمل می‌کند.

هوشمندسازی فرآیند ذخیره‌سازی کالا، آگاهی از نوع و میزان ورودی و خروجی کالا از انبار، ثبت مشخصات مالک کالا، شناسایی مبادی و مقاصد حمل بار از اهداف سامانه جامع انبارهاست.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار