مهم‌ترین حوادث امروز ۲۶ بهمن ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهم‌ترین حوادث امروز ۲۶ بهمن ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف ۲۰ میلیارد کالای قاچاق در لنجان

سرهنگ "احمد نیکبخت فرمانده انتظامی شهرستان لنجان بیان داشت:ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرماندهی انتظامی شهرستان لنجان با انجام اقدامات هوشمندانه و پلیسی از دپوی تعداد زیادی انواع کالا‌های خارجی قاچاق در انباری واقع در حاشیه شهر مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی از محل مورد نظر بازرسی کردند که در نتیجه این عملیات تعداد قابل توجهی کالای خارجی قاچاق شامل ۲ هزار و ۵۰۰ قلم انواع بخور سرد و گرم، ترازوی دیجیتال و دستگاه تب سنج را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لنجان با بیان اینکه در استعلام‌های صورت گرفته مشخص شد هیچگونه اطلاعاتی از انبار مذکور در سامانه جامع انبار‌های اداره صنعت، معدن و تجارت ثبت نشده است اظهار داشت: ارزش این محموله مکشوفه برابر نظر کارشناسان مربوطه ۲۰ میلیارد ریال ارزیابی شده است.

سرهنگ نیکبخت با اشاره به دستگیری یک فرد متخلف در این رابطه و تحویل وی به مرجع قضائی اظهار گفت: نظارت و کنترل فعالیت انبار‌های دپوی کالا به صورت مستمبر در دستور کار ماموران پلیس قرار دارد و در صورت اثبات وجود کالای قاچاق علاوه بر مالکان اصلی کالا‌ها با صاحبان انبار‌ها نیز برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
 

دستگیری کلاهبردار میلیاردی در سمیرم

سرهنگ "سهراب قرقانی" بیان داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان سمیرم در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری فردی از آنان، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد فرد کلاهبردار با ایجاد روابط خانوادگی با مال باختگان و معرفی برادر خود به عنوان متصدی نمایندگی یکی از شرکت‌های خودروساز خارجی به آنان وعده خرید خودرو با تخفیف ویژه داده و با این شیوه توانسته بود اعتماد مال باختگان را جلب کرده و مبلغ یک میلیارد ریال از آنان دریافت و در قبال آن رسید‌های جعلی ارائه داده و پس از آن متواری شده بود.
کشف ۲۰ میلیارد کالای قاچاق در لنجان/ حریق در ساختمان سرپرستی بانک ملت اصفهان


فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم با اعلام این مطلب اظهار داشت: پس از تکمیل شدن تحقیقات، کارآگاهان با تلاش شبانه روزی و انجام یک سری اقدامات علمی و تخصصی موفق شدند متهم را که در یکی از مناطق شهرستان مخفی شده بود را شناسایی و در یک عملیات ویژه وی را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

سرهنگ قرقانی با بیان اینکه متهم در استان‌های همجوار نیز دارای چندین فقره سابقه کیفری است گفت: با اعتراف صریح فرد کلاهبردر به بزه انتسابی خود پرونده تکمیل و برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضایی شد.
 

توقیف محموله ۱۲ میلیاردی کالای قاچاق در نطنز

سرهنگ" مرتضی هادیان اظهار داشت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرماندهی انتظامی شهرستان نطنز در ادامه برنامه‌های مقابله‌ای خود حین کنترل هوشمندانه خودرو‌های عبوری در محور امیرکبیر لاین اصفهان به تهران به ۳ دستگاه خودرو وانت نیسان، وانت مزدا و اتوبوس مسافربری مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

او افزود: ماموران پس از متوقف شدن خودرو‌های مذکور پس از استعلام‌های صورت گرفته و بررسی‌های لازم دریافتند که رانندگان خودرو‌های مذکور فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی برای حمل کالا‌های خود هستند.

فرمانده انتظامی شهرستان نطنز عنوان کرد: در این عملیات طی بازرسی از خودرو‌ها ۳ دستگاه ماشین لباسشویی، ۴ دستگاه فن شوفاژ، ۲ دستگاه اسنک پز، ۴ عدد قابلمه ۳کاره، ۴دستگاه مایکروفر و چند گونی حاوی شال زنانه کشف شد.

سرهنگ هادیان ارزش اموال قاچاق مکشوفه در این عملیات را برابر ارزیابی کارشناسان مربوطه ۱۲ میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: در این رابطه رانندگان هر ۳ خودرو دستگیر و برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

 

کشف ۹۰ کیلو تریاک درشهرضا

سرهنگ "جواد دستکار بیان داشت: ماموران یگان تکاوری اصفهان حین کنترل خودرو‌های عبوری از ایستگاه بازرسی شهید "امامی" شهرستان "شهرضا" به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست صادر کردند.

او افزود: راننده خودرو به دستور ایست توجهی نکرد و متواری شد که طی عملیاتی ضربتی خودرو متوقف شد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان ادامه داد: در بازرسی از این خودرو ۹۰ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک که در صندوق عقب خودرو جاساز شده بود کشف شد.

سرهنگ درستکار با اشاره به دستگیری یک سوداگر مرگ در این عملیات و تحویل او به مراجع قضائی خاطر نشان کرد: مبارزه با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی به طور ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفته و نیروی انتظامی اجازه جولان به آنان نخواهد داد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.