فرماندار اندیمشک گفت: طرح شهید سلیمانی یکی از طرح‌های ماندگار است باید در این راه تلاش خود را بیشتر کنیم تا تعداد مبتلایان به کرونا به حداقل برسد.

پیمان جهانگیری فرماندار اندیمشک در حاشیه نشست هماهنگی طرح شهید سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: طرح شهید سلیمانی یکی از طرح‌های ماندگار است که باید در این راه تلاش خود را بیشتر کنیم تا تعداد مبتلایان به کرونا به حداقل برسد این طرح در اندیمشک به خوبی تا کنون اجرا شده و باید با جدیت بیشتر این روال ادامه یابد.

او افزود: در قالب طرح شهید سلیمانی بیش از یک هزار و ۷۰۰ تست کرونا در اندیمشک از سوی کارشناسان مرکز بهداشت و بسیج جامعه پزشکی صورت گرفته است

جهانگیری ادامه داد: با آموزش‌های لازم باید مردم را تشویق کنیم در این شرایط حساس کرونایی مراسمات خود را با حداقل افراد برگزار کنند و همچنین شهروندان همچنان باید استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و فاصله گذاری اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهند.

فرماندار اندیمشک در ادامه از تلاش‌های نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، ناحیه مقاومت بسیج، نیروی انتظامی، نیرو‌های هلال احمر، بهداشت و درمان، مرکز بهداشت اصحاب رسانه و همه اعضای حاضر در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تقدیر و تشکر کرد.

فریدون کاظمی رییس مرکز بهداشت در ادامه جلسه گفت: این طرح مبتنی بر برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت بوده که از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین طراحی شده و در حال اجرا است.

او شرط موفقیت این طرح را تمرکز بر ویروس به جای تمرکز بر بیمارستان و ارائه خدمات فعال و خانواده محور به جای خدمات غیرفعال دانست و افزود: این طرح نمونه مشخصی از جلب مشارکت مردم، هماهنگی بین بخشی، برنامه ریزی بر اساس نیاز محله‌ها و استفاده بهینه از توان نظام شبکه‌های بهداشتی درمانی کشور است.

کاظمی در پایان هدف از اجرای طرح شهید سلیمانی را قطع زنجیره انتقال ویروس با افزایش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، کاهش بستری ها، کاهش مرگ و پوشش حمایتی از گروه‌های در معرض خطر عنوان کرد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.