رویداد تبادل فناوری در حوزه زبان و ادب فارسی، فردا و به صورت پخش مستقیم برگزار می‌شود.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، فرایند برگزاری رویداد تبادل فناوری حوزه زبان و ادب فارسی، بنا به درخواست فرهنگستان زبان و ادب فارسی، بنیاد سعدی و موسسه دهخدا و با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران اوایل بهمن‌ماه سال جاری در صندوق نوآوری و شکوفایی آغاز شد. در این رویداد، فعالیت‌های اقدامات انجام شده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اهم گام‌های این فرایند عبارتند از:

شناسایی نیازها: در این مرحله، با همکاری نمایندگان صندوق و سازمان فناوری اطلاعات، ۹ نیاز فناورانه «فرهنگستان زبان و ادب فارسی» (۲ نیاز)، «بنیاد سعدی» (۶ نیاز) و «موسسه لغت‌نامه دهخدا» (۱ نیاز) شناسایی شد.

انتشار فراخوان: در این گام، ابتدا با جستجو در بانک اطلاعات شرکت‌های دانش‌بنیان، ۶۱۵ شرکت که محصولات و خدمات آن‌ها تناسب بیشتری با نیاز‌های فناورانه داشت، شناسایی شدند و سپس فراخوانی سراسری منتشر شد تا علاوه بر این ۶۱۵ شرکت، سایر شرکت‌ها نیز با نیاز‌های فناورانه آشنا شده و شرکت‌های توانمند، آمادگی خود را اعلام نمایند. در پایان این مرحله، ۱۲۱ شرکت دانش‌بنیان، فناور و استارت‌آپ آمادگی خود را برای حضور در رویداد اعلام کردند.

ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان: پس از اعلام آمادگی شرکت‌ها، دور اول مذاکرات با حضور نمایندگان صندوق، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، بنیاد سعدی، موسسه لغت‌نامه دهخدا و شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها مشتمل بر ۷۸ جلسه با هدف ارزیابی آمادگی و توانمندی‌های شرکت‌های طرف عرضه انجام شد.

انتخاب شرکت‌های دانش‌بنیان: پس از مذاکرات دور اول و شناخت نسبی از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها، نوبت به مذاکرات دور دوم مشتمل بر ۲۶ جلسه به منظور انتخاب شرکت‌های مناسب برای برآورده‌ساختن نیاز‌های فناورانه رسید. هم‌اکنون انتخاب فهرست نهایی شرکت‌های طرف عرضه توسط مدیران و کارشناسان فرهنگستان، بنیاد سعدی و موسسه لغت‌نامه دهخدا در جریان است.

رویداد پایانی: در گام آخر، رویداد نیم‌روزه‌ای به منظور انعقاد تفاهم‌نامه بین فرهنگستان، بنیاد سعدی و موسسه لغت‌نامه دهخدا و ۱۰ تا ۱۵ شرکت دانش‌بنیان یا استارت‌آپ منتخب در صندوق نوآوری و شکوفایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.