مجوز برگزاری آزمون حضوری المپیاد‌های علمی دانش آموزان صادر شد

ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز برگزاری آزمون‌های مرحله اول المپیاد‌های ١٢ گانه علمی دانش‌آموزی را صادر کرد.

به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس اعلام قبلی سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان برگزاری مرحله اول المپیاد‌های علمی منوط به صدور مجوز از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا بود که بر این اساس روز گذشته این مجوز صادر شد.

براساس مجوز صادر شده در محل برگزاری آزمون‌ها باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت شود از جمله آنکه فاصله صندلی دانش‌آموزان از یکدیگر حدود ٢ متر باشد و به هر داوطلب فضای ۴ متر مربعی اختصاص داده شود.

از سالن‌های مدارس، سالن‌های ورزشی و نمازخانه به عنوان محل برگزاری آزمون استفاده شود تا امکان فاصله‌گذاری وجود داشته باشد.

استفاده عوامل اجرایی و دانش‌آموزان شرکت‌کننده در آزمون از ماسک ضرورت دارد، گندزدایی سالن امتحانات قبل از آزمون، تهویه محل به طوری هر یک ساعت سه بار پنج دقیقه پنجره‌ها باز شوند.

٧۵ هزار دانش‌آموز در این مرحله از آزمون در ١٢ المپیاد شامل رشته‌های فیزیک، شیمی، ریاضیات، کامپیوتر، زیست، تفکر و کارآفرینی (تکاد)، جغرافیا، ادبیات، اقتصاد، نجوم، علوم زمین و سلول‌های بنیادی با هم به رقابت می‌پردازند که به طور متوسط در هر رشته ۶ تا ٧ هزار دانش آموز شرکت کرده‌اند.

طبق اعلام سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان هنوز زمان دقیق برگزاری آزمون‌ها معلوم نیست که بعد از تمهید مقدمات کار، اعلام خواهد شد.

دانش‌آموزان بعد از شرکت در مرحله اول المپیاد علمی و پذیرش در آن امکان ورود به مراحل بعدی این رقابت علمی و حتی پیوستن به تیم ملی برای شرکت در آزمون‌های جهانی را پیدا می‌کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار