گوگل به دنبال ساخت عنوانی مانند Red Dead Redemption ۲ است

سرویس پخش بازی گوگل استادیا اخیراً توسعه بازی های شخص اول را خاتمه داده و استودیوهای داخلی خود را متوقف کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، جزئیات جدیدی در مورد تلاش‌های شرکت گوگل برای راه اندازی و دریافت سرویس اشتراک بازی‌های ابری Stadia منتشر شده است. گفته شده که گوگل از همان روز اول راه اندازی Stadia، تبلیغات و ارائه طیف گسترده‌ای از بازی‌های AAA، را شروع کرد.

آنچه اکنون گزارش شده این است که گوگل هزینه‌های بسیار شگفت انگیزی را برای ناشران بازی‌ها صرف کرده تا بازی‌های خود را به Stadia منتقل کنند و همانطور که اکنون مشخص شده، مسائل آنطور که گوگل برنامه‌ریزی کرده بود پیش نرفته و این ایده زیاد کارساز نبوده است. گوگل استادیا، از زمان تاسیس تاکنون تلاش کرده تا تأثیرات زیادی در حوزه بازی‌ها داشته باشد.


بیشتر بخوانید


گوگل به تازگی و کمی بیشتر از یک سال پس از راه اندازی رسمی این سرویس، توسعه بازی‌های شخص اول را متوقف کرده و بازی‌های چند پلتفرمی را برای پر کردن سبد خود رها کرده و طول عمر آن را زیر سوال می‌برد. این در حالی است که مخاطب هزینه زیادی را برای اجرای عناوین داستانی به گوگل پرداخت می‌کند.

هزینه ده ها میلیون دلاری گوگل 

رئیس استادیو فیل هریسون که قبلاً سمت‌های اجرایی در سونی و مایکروسافت داشت، می‌خواست با پرداخت ده‌ها میلیون دلار برای بازی‌هایی مانند Red Dead Redemption ۲ سکویی برای موفقیت گوگل در این تصمیم سخت باشد و بازی‌های انحصاری استودیو‌های داخلی خود را به Stadia بدهد. مبالغی که گوگل مایل بود برای بدست آوردن این بازی‌ها بپردازد بسیار زیاد بود.

هریسون بخشی از تیم پلی استیشن  Xbox بود و PS3 بود، او در حالی که به عنوان یک مدیر اجرایی برای SCE Worldwide Studios کار می‌کرد، از همان ابتدا با قیمت بالا و انحصار‌های کم هزینه این تیم را راه اندازی کرد. او به عنوان معاون اصلی شرکت در مایکروسافت، هنگامی که Xbox One راه اندازی شد، رهبر برند Xbox در اروپا بود.

هزینه ده ها میلیون دلاری استادیا برای بازی هایی مانند Red Dead Redemption 2

هریسون با توسعه دهندگان Stadia Games و Entertainment شفاف نیست. فقط چند روز قبل از اعلام این موضوع، هریسون از سازندگان برای کار‌هایی که انجام داده بودند تعریف و تمجید کرده بود. این خرید‌ها به تازگی انجام شده، از جمله خرید Journey توسط استودیوی Savage Planet Typhoon که در اواخر سال ۲۰۱۹ اتفاق افتاد.

مدل تجاری Stadia نیز با برخی دیگر از رقبا، از جمله xCloud مایکروسافت متفاوت است که ممکن است در توانایی آن در جذب کسانی که قبلاً با کنسول آشنا هستند، تأثیر بگذارد. با اشتراک Xbox Game Pass Ultimate، کاربران می توانند بسیاری از بازی‌ها را از طریق بارگیری یا از طریق آنلاین در کنسول بازی کنند. همچنین بدون نیاز به خرید بازی‌های شخص ثالث Xbox جدید، این کنسول به کاربران امکان دسترسی به این بازی‌ها را می‌دهد و این چیزی است که Stadia بدون تیم‌های توسعه دهنده خود نمی‌تواند به آن دست پیدا کند.

هزینه ده ها میلیون دلاری استادیا برای بازی هایی مانند Red Dead Redemption 2

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.