رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت:تمهیدات لازم برای تهیه نمونه تست تشخیصی سریع covid-۱۹ از خدمه همه شناور‌های ورودی و خروجی که قصد سفر‌های بین‌المللی دارند، انجام گرفته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حسن فخرایی رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر بیان کرد: یکی از راه‌های کنترل بیماری‌های واگیر به خصوص کووید ۱۹ کنترل تردد جمعیت در مبادی ورودی و خروجی، شناسایی افراد ناقل و بیمار و ارجاع آن‌ها برای درمان و مراقبت است.

او ادامه داد: مرکز بهداشت شهرستان بوشهر دو پایگاه مراقبت مرزی در شهرهای بوشهر و خارگ دارد و مراقبت‌های اولیه و شناسایی افراد ناقل در این پایگاه‌ها از جمله فعالیت‌ها برای کنترل بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان است.

رئیس مرکز بهداشت بوشهر درباره اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای پس از شیوع ویروس کرونا در ورودی بنادر، افزود: وضعیت سلامت خدمه کشتی‌ها را در مبادی ورودی و لنگرگاه‌ها و قبل از ورود به بندر در پایگاه‌های مراقبت بهداشتی مرزی دریایی بررسی می‌شود.


بیشتر بخوانید


فخرائی عنوان کرد: با توجه به ضرورت مراقبت بیماری‌های واگیر در مرز‌های بین‌المللی و احتمال ورود انواع جهش‌یافته ویروس SARS-cov-۲ به کشور از طریق مرز‌های دریایی، تمهیدات لازم برای تهیه نمونه تست تشخیصی سریع covid-۱۹ از خدمه همه شناور‌های ورودی و خروجی که قصد سفر‌های بین‌المللی دارند، انجام گرفته است.

او گفت: در این خصوص نیروهای پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی دریایی خارگ از لنجی با هفت خدمه که قصد سفر به دوبی داشت نمونه تست تشخیصی سریع covid- ۱۹ گرفتند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر بیان کرد:کارکنان پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی دریایی بوشهر هم از ۱۲ خدمه دو شناور که از دوبی آمده بودند پیش از پیاده شدن، نمونه تست تشخیصی سریع covid-۱۹ گرفتند که پس از منفی بودن جواب تست، برای پیاده شدن خدمه‌ها اقدامات لازم صورت گرفت.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.