میدل ایست نیوز: فؤاد حسین فردا به ایران می‌رود

میدل ایست نیوز مدعی سفر وزیر خارجه عراق در روز شنبه به ایران شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری «میدل ایست نیوز»‌ در گزارشی مدعی شد که «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق، فردا (شنبه) برای دومین‌بار طی یک ماه گذشته به ایران سفر می‌کند.

میدل ایست نیوز با این وجود از ارائه جزئیات بیشتر در این خصوص خودداری کرد.

این در حالی است که خبرگزاری رسمی عراق (واع) نسبت به این خبر واکنشی نشان نداده است.

فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق ظهر امروز چهارشنبه ١۵ بهمن ماه با «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در سفر قبلی فواد حسین به ایران، احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق این را حاوی دستاورد‌های مثبت ارزیابی کرد.

بنا به گفته سخنگوی وزارت خارجه عراق، مباحثاتی که فواد حسین وزیر در سفر به تهران با مقامات ارشد ایران انجام داد شامل افزایش نرخ مبادله تجاری و ارتباط ریلی بین عراق و ایران از طریق استان بصره در جنوب جنوبی کشور می‌شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به این‌که گام‌های واقع بینانه جدی بین عراق و ایران برداشته شده است، گفت در آینده نزدیک نتایج قابل توجهی از این مذاکرات شاهد خواهیم بود.

پیش از این اما «فؤاد حسین» در سفر رسمی به عربستان، با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی درباره اهمیت مقابله با افراط‌گرایی و تروریسم گفتگو کرد.

چندی پیش وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرده بود فؤاد حسین که به یونان سفر کرده با نخست وزیر این کشور درباره روابط و مناسبات دو جانبه بغداد و آتن و راه‌های تقویت و تحکیم آن در جهت تامین منافع دو کشور گفت‌وگو کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار