اتحادیه اروپا در پاسخ به تصمیم ونزوئلا برای اخراج سفیر این اتحادیه، نماینده این کشور را «عنصر نامطلوب» اعلام و او را اخراج می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد این اتحادیه تصمیم گرفت سفیر ونزوئلا در اتحادیه اروپا را «عنصر نامطلوب» اعلام کند.

این تصمیم در پاسخ به تصمیم به کاراکاس برای اخراج سفیر اتحادیه اروپا گرفته شد.

شورای اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این تصمیم پاسخی است به تصمیم دولت ونزوئلا برای عنصر نامطلوب اعلام کردن سفیر اتحادیه اروپا در ونزوئلا.

این بیانیه می‌افزاید: اتحادیه اروپا معتقد است که تصمیم کاراکاس کاملا غیرقابل توجیه و مغایر با هدف اتحادیه اروپا برای توسعه روابط و ایجاد مشارکت در کشور‌های ثالث است.

کلودیا سالرنو کالدرا، سفیر ونزوئلا در اتحادیه اروپا، همچنین حافظ منافع کشورش در بلژیک و لوکزامبورگ است.

اتحادیه اروپا نمی‌تواند یک دیپلمات را اخراج کند، زیرا این کار در صلاحیت کشور میزبان است که در این مورد بلژیک است. علاوه بر آن اتفاق آرا اعضا نیز برای اخراج رئیس یک هیئت دیپلماتیک در اتحادیه اروپا لازم است.

سالرنو کالدرا در پیامی توئیتری اعلام کرد: من در مدیریت روابط با اتحادیه اروپا با متانت و احترام از ونزوئلا دفاع می‌کنم، اما استقلال و حاکمیت میهن ما قابل مذاکره نیست.

اتحادیه اروپا چهارشنبه از دولت ونزوئلا خواست از تصمیم خود برای اخراج ایزابل بریلانت پدروسا، سفیر این اتحادیه در کاراکاس که ملیت پرتغالی دارد، منصرف شود.

مقامات ونزوئلا در پاسخ به مجموعه تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا که روز دوشنبه علیه این کشور وضع شد، به بریلانت پدروسا ۷۲ ساعت فرصت دادند خاک این کشور را ترک کند.

اتحادیه اروپا دوشنبه در اقدامی خصمانه، ۱۹ مقام دولت نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، را تحریم کرد.

این اروپا نتایج انتخابات پارلمانی را که دسامبر ۲۰۲۰ برگزار شد به رسمیت نشناخت و از خوآن گوایدو، سردسته مخالفان دولت کاراکاس، حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار