دبیر شورای مسکن استان قزوین گفت: تعداد ثبت نام شدگان در مرحله چهارم ثبت نام به رقم ۱۷ هزار نفر رسید که با ثبت نام شدگان سه مرحله قبل ۳۰ هزار متقاضی در طرح اقدام ملی مسکن داریم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، ابراهیم مبارک قدم دبیر شورای مسکن استان قزوین گفت: در فاز چهارم ثبت نام علیرغم اینکه اداره کل هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی ظرفیت سازی کرده بود، به دلیل اعمال نشدن محدودیت در ثبت نام، تعداد ثبت نام شدگان درمرحله چهارم ثبت نام به رقم  ۱۷ هزار نفر رسید که این تعداد علاوه بر ۱۳ هزار نفری است که در سه مرحله قبلی ثبت نام کرده بودند.

مبارک قدم در جلسه با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پروژه‌های در دست اقدام طرح اقدام ملی مسکن گفت: سهمیه ابلاغی طرح اقدام ملی مسکن  ۹ هزار و ۴۸۱واحد مسکونی بود که در ثبت نام سه مرحله‌ای اخیر۱۳ هزار نفر ثبت نام داشتیم.

او افزود: از ۱۳ هزار نفر تعداد ثبت نامی‌هایی که مستقیما مربوط به اداره کل راه و شهرسازی بوده ۹ هزار و ۲۲۸ نفر ثبت نام سهمیه اداره کل است که از این تعداد ۳ هزار و ۱۴۹ نفر متقاضیان حائز شرایط، ۲ هزار و  ۹۲۹ نفر تایید نهایی شده، ۲ هزار و ۱۸۵ نفر افتتاح حساب انجام شده و هزار و ۹۱۵ نفر نیز واریز وجه کامل انجام دادند.

دبیر شورای مسکن استان اضافه کرد: تفاوت بین کسانی که در مرحله اول حائز شرایط شاخته شدند و کسانی که تایید نهایی شدند چیزی حدود ۷ درصد است که این تفاوت قبلا برای کسانی که در مرحله اول تایید شده بودند ۵۰ درصد بود و با سرعتی که سازمان نظام مهندسی در پالایش متقاضیان داشته موفق شدیم اختلاف ۵۰ درصدی را به ۷ درصد برسانیم.

به گفته او، اکنون ۳۰ هزار متقاضی در طرح اقدام ملی مسکن داریم که از این تعداد اگر حدود یک سوم هم واجد شرایط اعلام شوند، حدود ۱۰ هزار نفر متقاضی خواهیم داشت.

دبیر شورای مسکن استان قزوین گفت: از این تعداد حدود ۳ الی ۵ هزار نفر در سایت‌های موجود در استان جایگزین خواهیم کرد و حدود ۵ هزار نفر نیز در مهرگان باید ظرفیت سازی انجام دهیم که مستلزم یک سری اقدامات در حوزه تامین زیرساخت‌ها و تامین زمین خواهد بود و دستگاه‌های خدمات رسان می‌بایست پیش بینی‌های لازم از جمله طرح توسعه ناحیه منفصل مهرگان در اراضی ۲۵۰ هکتاری را در نظر بگیرند.

جلسه شورای مسکن با حضور فرخزاد معاون عمرانی استاندار، مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی، مجابی رئیس سازمان نظام مهندسی و سایر اعضا در محل سالن اجتماعات ساختمان مدیریت بحران استانداری برگزار شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.