اجرای مرحله اول طرح اقدام ملی مسکن در استان قزوین

مرحله اول طرح اقدام ملی مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر استان قزوین کلید خورده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  اصغر گونجی مدیر کل بنیاد مسکن استان قزوین گفت: مرحله اول طرح اقدام ملی مسکن برای شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر قزوین همچون آبیک، اقبالیه، تاکستان، محمودآباد و بیدستان با تأمین زمین از سوی اداره راه و شهرسازی کلید خورده است.

گونجی افزود: بنیاد مسکن یکی از متولیان تأمین مسکن برای دهک‌های میانی، در مرحله اول طرح اقدام ملی مسکن است که در این زمینه۲۰۰ واحد مسکونی در دست ساخت و در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: از هزار و ۴۸۰ نفری که در این طرح ثبت نام کرده اند ۲۰۰ نفر واجد شرایط شناخته شدند و مبلغ ۴۰ میلیون تومان، پرداخت کردند.

گونجی افزود: ثبت نام مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن، برای شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر، آغاز شده است و شهروندان واجد شرایط می‌توانند برای ثبت نام در سامانه طرح ملی مسکن اقدام کنند.

این مسوول ادامه داد: پروژه هزار و ۳۰۰ واحدی شهرک مهرگان هم فاز بعدی طرح اقدام ملی مسکن است که طراحی و آماده سازی آن توسط بنیاد مسکن در سه نقطه از شهرک مهرگان اجرا خواهد شد.

گونجی افزود: تلاش‌ها بر این است که افتتاح و کلنگ زنی، این طرح در اسفند ماه سال جاری کلید بخورد.

وی اظهار داشت: متقاضیان واجد شرایط برای این پروژه، با استفاده از تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی بانک مسکن و آورده‌های خود، با قیمت متری ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تا سه میلیون تومان، بر اساس تورم، صاحب خانه خواهند شد.

گونجی با بیان اینکه، این پروژه‌ها متفاوت از مسکن مهر هستند؛ افزود: پروژه اقدام ملی مسکن، با ارتفاع سه طبقه و ۶ واحد ساخته می‌شود که این تصمیم برای کاهش مشکلات برج نشینی در این شهرک اتخاذ شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.