معاون عمرانی استاندار قزوین گفت:کیفیت ساخت مجموعه ۱۲۰۰ واحدی طرح ملی مسکن قزوین به اندازه مسکن مهر کرمانشاه که ویران شد، خیلی پایین و غیراستاندارد است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار قزوین در جلسه شورای تامین مسکن استان که در سالن جلسات باقرالعلوم (ع) ساختمان مدیریت بحران استانداری برگزار شد،گفت: از ۲ کانال مختلف به من گزارش دادند که کیفیت اجرای پروژه ۱۲۰۰ واحدی مسکن ملی در ناحیه مهرگان به اندازه مسکن مهر کرمانشاه که در زلزله ۲.۵ سال قبل ویران شد، خیلی پایین و غیراستاندارد است.

فرخزاد افزود: در حالی که بنا بر نقشه‌های تایید شده باید از بلوک سیمانی و بتنی استفاده شود، از پلی استایرن غیراستاندارد و بتن با کیفیت پایین استفاده شده و متاسفانه پیمانکار طرح هم در یک تخلف آشکار خودش اقدام به ایجاد آزمایشگاه بتن کرده، در حالی که باید یک مرجع ثالث دیگری این کار‌ها را انجام دهد.

او با اشاره به استفاده از میلگرد‌های ساده در ساخت تیرچه بلوک اضافه کرد: خیلی سال است که دیگر از میلگرد ساده در هیچ طرحی استفاده نمی‌شود و متوجه شدیم تیرچه‌ها همانجا و در محل کارگاه پیمانکار تولید می‌شود که این هم یک تخلف قانونی دیگر است.

فرخزاد با اشاره به عدم استفاده از وال‌پست در دیواره واحد‌های ساخته‌شده مسکن ادامه داد: در همین زلزله کرمانشاه به دلیل استفاده نشدن از وال‌پست در دیوار‌ها همه واحد‌های مسکونی به خاطر زلزله فروریخت و پایین آمد.

معاون عمرانی استاندار قزوین با اشاره به معضل هزینه‌کرد مبالغ واریزی متقاضیان گفت: بیشتر متقاضیان با هزار امید در طرح ملی مسکن ثبت نام کردند و انتظار داشتیم حداقل تا امروز مجموعه ۱۲۰۰ واحدی ما تا مرحله سفت‌کاری پیش‌رفته باشد که متاسفانه خلاف آن اتفاق افتاده است.

فرخزاد با انتقاد از عدم انعقاد قرارداد با پیمانکاران برای ساخت واحد‌های مسکونی افزود: با توجه به اینکه تا امروز فقط ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی مسکن ملی در قزوین آغاز شده، اداره کل راه و شهرسازی برای آغاز ساخت ۱۰۰۰ واحد باقی‌مانده باید از طریق خود کارگزار با به صورت مستقل با پیمانکاران جدیدی قرارداد امضا کرده و کار را شروع کند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار