معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه ها کارخانه خط تولید نیستند، بلکه انسان ساز هستند.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، روح اله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هم اندیشی و تبادل نظر که با حضور هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در این واحد دانشگاهی برگزار شد، گفت: معتقدم دانشگاه کارخانه، هلدینگ و یا خط تولید نیست، بلکه کارخانه انسان سازی است.

او افزود: دانشگاه‌ها در گذشته برای دولت، صنعت و شرکت‌های بزرگ انسان تربیت می‌کردند، در حال حاضر دیگر این کارکرد پاسخگو نیست. زمانی مردم برای حضور فرزندانشان در دانشگاه‌ها سرمایه گذاری می‌کنند که آن‌ها مهارتی یاد بگیرند.

 دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: اگر مردم احساس کنند که فرزندانشان در دانشگاه آزاد اسلامی کارآفرین تربیت می‌شوند، حاضر به پرداخت شهریه هستند. باید دانشگاه آزاد اسلامی را به دانشگاه کارآفرین و حل مسئله تبدیل کنیم تا مردم این دانشگاه را برای تحصیلات تکمیلی فرزندانشان انتخاب کنند.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سخنان خود بر ایجاد اکوسیستم فناوری با هدف بهره مندی اساتید و دانشجویان تأکید کرد و افزود: به همین منظور باید زیرساخت‌های موجود را تا حد امکان اصلاح و زیرساخت‌های جدید ایجاد کنیم. براین اساس چهار ریل سرای نوآوری، آزمایشگاه مرکزی، ارتباط با صنعت و حمایت از فعالیت‌های فناورانه اعضای هیئت علمی را در معاونت تحقیقات، فناوری و نواوری دانشگاه آزاد اسلامی تعبیه کرده ایم.

در ادامه این جلسه حمیدرضا خالدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال نیز به ارائه گزارشی از اقدامات و ظرفیت‌های این واحد دانشگاهی پرداخت.

گفتنی است در این جلسه وحید ضرغامی قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه، عبدالله محمدی مدیر کل آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی،  جواد صدری مهر مدیرکل اداره تجاری سازی و پارک علم و فناوری، شفاعتی مدیر رصد و تحلیل فناوری حضور داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان برای ورودی های مهر 98 رشته های کم متقاضی وعده تخفیف 35 درصدی شهریه را داد اما تخفیف را به بهانه های مختلف اعمال نمیکنند لطفا رسیدگی فوری نمایید تا از داوطلبان سو استفاده نشود
آخرین اخبار