احمدی گفت: در حوزه دیده‌بانی کرونا ۴۵ بولتن پزشکی و ۱۰۱ بولتن غیرپزشکی منتشر شده که در وزارت علوم هم مورد استفاده قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدتقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس در آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی ادبی هنری دانشگاهیان «زندگی دست یاریگر توست» اظهار کرد: دانشگاه تربیت مدرس به جز حوزه‌های فرهنگی و امور اجتماعی، فعالیت‌های متنوعی را در زمینه مقابله با کرونا در این دوران طراحی و مدیریت کرده است.

او افزود: دانشگاه تربیت مدرس تنها دانشگاه جامع وزارت علوم است که دانشکده علوم پزشکی هم دارد. این دانشگاه در زمینه تهیه واکسن و داروی درمان نارسایی‌های ریه مبتلایان به کرونا به نتایج خوبی رسیده است. ما با مشارکت وزارت بهداشت به مرحله تولید رسیدیم که مهمترین دستاورد دانشگاه در این دوره بوده است.

احمدی گفت: در حوزه دیده‌بانی کرونا، مبتکر ایجاد بولتن‌های آموزشی بودیم که همه استادان از پایگاه خودشان در زمینه آینده کرونا به اظهار نظر و تحقیق برای آینده کشور پرداختند. ۴۵ بولتن پزشکی و ۱۰۱ بولتن غیر پزشکی در این مدت منتشر شده که در وزارت علوم هم مورد استفاده قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس افزود: دانشگاه تربیت مدرس با درخواست وزارت بهداشت و با کمک دانشکده علوم پزشکی خودش به بومی سازی دستور العمل‌های بهداشتی با محیط‌های دانشگاهی اقدام کرده است. در دانشگاه تربیت مدرس امکانی را فراهم کردیم تا از تمام دانشجویان مشکوک به کرونا تست گرفته و در موارد حاد، فرد مبتلا به مراکز بهداشتی ارجاع داده شود.

احمدی ادامه داد: تولید کیت تخصصی RNA و موارد متعدد دیگر در بنیاد برکت در مرحله تولید انبوه است؛ این اقدامات نقش موثری در رفع نگرانی‌ها در دوران کرونا خواهد داشت.

او ادامه داد: دانشگاه تربیت مدرس، میزبان آمایش تولید محتوا برای حفظ سلامت روان دانشجویان بود. امیدواریم این طرح در آینده نزدیک ثمرات خودش را نشان دهد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار