مدیر عامل این شرکت دانش بنیان گفت: توانستیم با بومی سازی دستگاه پرقدرت «قوچ ترمیناتور» برای ۲ هزار نفر اشتغالزایی کنیم.

رحیم برومند، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: یک تیم نخبه دانشگاهی در دوران تحریم موفق شده است، انواعی از خودروها را مانند دستگاه "قوچ ترمیناتور" بومی سازی کند.

او افزود: از دستگاه «قوچ ترمیناتور» در صنعت و یدک کشی در حمل اجسام سنگین در کارخانه های صنعتی مانند ذوب آهن یا فولاد که نیازی به بولدوزر نیست، استفاده می‌شود. از این دستگاه می‌توان در گمرکات، معادن، شرکت‌های لوله‌گذاری، بخش کشاورزی، صنعت نفت و ... نیز استفاده کرد.

برومند ادامه داد: این دستگاه به دلیل وجود تحریم ها اجازه ورود به کشور را ندارد اما ما موفق شدیم با استفاده از دانش داخلی آن را بهتر از نمونه خارجی بسازیم. این دستگاه در دو دسته کمرشکن و ساده یعنی هم یدک کش و هم تراکتور قابل تولید است. با سوار شدن ادوات استراکچر و ربات اسپرینکلر به آن، قابلیت مالچ پاشی بارانی به عرض ۴۰ متر پیدا می‌کند؛ این ویژگی به این دستگاه اجازه می‌دهد تا طی یک ساعت، ۴ کیلومتر مربع را برای مبارزه با ریزگرد‌ها و آلودگی‌های تنفسی، مالچ پاشی کند. 

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان بیان کرد: هزینه ساخت و نگهداری این دستگاه پایین است و کابردهای زیادی در صنایع سنگین دارد. این دستگاه در جاده‌های ناهموار برای عبور از موانع بسیار پرکاربرد است و می‌تواند در مرز‌ها و مناطق صعب العبور کشور، کوهستان ها، شنزار‌ها و کویر مورد استفاده قرار بگیرد همچنین این خودرو  قابلیت حمل انواع ادوات و مهمات را نیز دارد.

او افزود: این شرکت دانش بنیان توانسته با بومی سازی این محصول برای ۲ هزار نفر طی سه فاز مختلف در آذربایجان‌غربی اشتغالزایی کند. این دستگاه یکی از اصلی‌ترین عامل‌های مکمل تکنولوژی پرقدرت و ارزآوری برای پیشرفت هر کشور به شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار