مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: کانون‌ آلوده در طیور بومی جدید آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان مهاباد مهار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، سید امید خلیل‌زاده مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در پی دریافت گزارشی مبنی بر تلفات در طیور سنتی روستای "جران" مهاباد  اکیپ‌های کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با مراجعه به محل آلودگی و انجام نمونه برداری  بیماری را تشخیص داده و عملیات مهار و معدوم سازی  آن را آغاز کردند تا از گسترش آن در طیور بومی و روستایی منطقه و از همه مهمتر صنعت طیور آن پیشگیری کرده و کانون‌های آلوده را مختومه کردند.


بیشتر بخوانید


خلیل‌زاده افزود: طیور مبتلا از میادین دواب محمدیار و مهاباد خریداری شده و یک هفته بعد از خرید تلفات در آن‌ها رخ داده بود.

این مقام مسئول اذعان کرد: همچنین ماه گذشته ۲۰ قطعه بوقلمون و مرغ در این منزل روستایی گزارش شد که در عرض ۲۴ ساعت کانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان پایش و مهار شد.

او خاطرنشان کرد: شهروندان در مصرف گوشت مرغ نگران نباشند، فقط مرغ‌های مصرفی خود را از طریق مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی و به صورت بسته بندی که دارای مشخصات می‌باشد، تهیه کنند و در صورت مشاهده هر گونه تلفات غیر عادی پرندگان، مراتب را به ادارات دامپزشکی گزارش دهند.

آذربایجان غربی در کریدور تردد پرندگان مهاجر قرار دارد به همین علت همه ساله خطر شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان طیور این استان را تهدید می‌کند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.