صادق معصومیان گفت: هدف‌گذاری این انجمن برای سال آینده، افزایش و توسعه آموزش‌ها با تمرکز بر تربیت راهنمای طبیعت‌گردی است.

به‌گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   صادق معصومیان رئیس انجمن راهنمایان گردشگری خراسان شمالی گفت : سامان‌دهی، توانمندسازی و ارتقای سطح آموزشی راهنمایان گردشگری ازجمله اهدافی است که در انجمن دنبال می‌کنیم.


بیشتر بخوانید 


او با بیان اینکه تعداد راهنمایان گردشگری دارای کارت در استان در سه سال اخیر از ۶ راهنما به ۳۵ نفر رسیده است، عنوان کرد: این افراد بر اساس آموزش‌های تخصصی که گذرانده‌اند و درکی که از منطقه خودشان دارند، می‌توانند به بهترین نحو جاذبه‌های گردشگری استان را به گردشگران معرفی کنند.

معصومیان افزود: مجوز و کارت راهنمایان گردشگری پس از گذراندن دوره‌های آموزشی حرفه‌ای و برگزاری آزمون تخصصی برای آن‌ها صادر می‌شود که با تحقق این امر، تا پایان سال جاری تعداد راهنمایان گردشگری دارای کارت استان به ۴۲ نفر می‌رسد.

او با بیان اینکه راهنمایان گردشگری می‌توانند چرخه صنعت گردشگری را به حرکت دربیاورند افزود : در راستای ساماندهی تور‌های طبیعت‌گردی در استان، پکیج تور طبیعت‌گردی باید از سوی دفاتر خدمات مسافرتی مجاز ارائه و از راهنمایان گردشگری دارای مجوز استفاده شود.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
الهه
۱۰:۰۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
خراسان شمالی واقعا زیباست