کاندیدای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال توضیحاتی را در این خصوص مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، شهاب الدین عزیزی خادم، کاندیدای ریاست  انتخابات فدراسیون فوتبال بیان کرد: بر ارواح طیبه شهدا درود می‌فرستم. خوشحالم که می‌توانم برنامه هایم را برای انتخابات ارائه دهم. جدا از نتیجه انتخابات که مجمع به من اعتماد کند یا نه، شکرگزار خدا هستم. هر نتیجه‌ای که در مجمع بگیرم، شاکر خواهم بود. من برنامه‌ای را تنظیم کرده و آن را در اختیار اصحاب رسانه قرار داده ام. این برنامه با محوریت من و تیم مطالعاتی‌ام‌ تنظیم شده است. رسیدن به وضع مطلوب را بررسی کرده‌ایم. باید برنامه خوبی برای فوتبالی که دهه‌ها بی برنامه بوده است، تنظیم کنیم. ان شاءالله بتوانیم یک رابطه متقابل با مجمع فدراسیون داشته باشیم.


بیشتر بخوانید


وی در ادامه گفت: مبحث اقتصاد فوتبال یک بحث بسیار مهم است. فیفا زمانی که فوتبال را تعریف می‌کند، آن را به تجارت ربط می‌دهد. ما در برنامه هایمان چندین مشکل را آسیب شناسی کردیم. در فوتبال ما بحث عدم وجود استراتژی و یک سیاست واحد دیده می شود. باید ببینیم چه خدماتی را می‌خواهیم ارائه دهیم. مبحث تجاری سازی تا این جای کار روند منفی داشته است. باید برای شرکت‌های صنعتی، پیگیری قوانین مالیاتی وجود داشته باشد. از تغییر لوگو‌ها تا برگزاری لیگ فوتبال مجازی در برنامه هایمان هستند. پیش بینی بودجه‌های من انجام شده است.

عزیزی خادم تصریح کرد: نیروی انسانی برای فوتبال بسیار مهم است. باید نیروی انسانی صلاحیت سنجی شود. باید یاد بگیریم که شرایط اقتصادی را بررسی کنیم. من سال‌های سال است که در اقتصاد این کشور مشغول هستم. فوتبال یک بنگاه اقتصادی است. ما در حوزه‌های اقتصادی از جمله نفت کشورمان، سرآمد هستیم.

وی گفت: فدراسیونی که در آینده تشکیل می شود، باید بسیاری از مسائل را سفت و سخت پیگیری کند. فدراسیون باید از نظرات پیشکسوتان و بازیکنان این رشته استفاده کند. در مجلس شورای اسلامی و فراکسیون‌های ورزشی باید از پتانسیل‌های بالای فوتبالمان استفاده شود. فدراسیون فوتبال یک ضلع از یک چند ضلعی است. دولت باید در حوزه باشگاه داری، تصدی گری را کاهش دهد. این یکی از لایحه‌های مد نظر من است. من معتقدم که ۱۰ سال از بروز یک سری مشکلات فوتبال ما می‌گذرد، اما این مشکلات و مسائل باید بازنگری شوند. یکی از کار‌های مهم فدراسیون آینده، صدور مجوز‌های حرفه‌ای است.

کاندیدای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال در ادامه عنوان کرد: فدراسیون فوتبال دارای مشکلاتی در زمینه توسعه همه جانبه است. اگر مدیران یک کشور به مسائل حیاتی نگاه موقت داشته باشند، آن کشور دچار مشکل می‌شود. نگاهی که به فدراسیون آینده با ریاست خود دارم، یک فدراسیون تعاملی و غیر سیاسی است. فوتبال کل دنیا در این مدتی که کرونا بلای جانمان شده است، ۱۵ میلیارد دلار ضرر دید. بسیاری از باشگاه‌های فوتبال ما نصفه و نیمه ورشکسته شده اند. فدراسیون‌های قبلی در زمینه نظارتی و استاندارد سازی ضعف داشته اند. باید تدابیری اندیشیده شود تا ببینیم در دوران پسا کرونا برنامه هایمان برای فوتبال چیست. در دوران شیوع کرونا بزرگترین باشگاه‌های دنیا آسیب‌های شدید دیده اند. فوتبال ما نیاز به یک نقشه قدرتمند اقتصادی دارد. باید در زمینه هیئت‌های استانی پیشرفت چشمگیری داشته باشیم.

عزیزی خادم در رابطه با تیم‌های ملی بیان کرد: این فوتبال جزیی از منابع ملی ما است. اتفاقی که افتاده است، برای رئیس بعدی فدراسیون به ارث خواهد ماند. قصدمان حرکت به سمتی است که دارای یک برنامه باشیم که بتوانیم آن را اجرا کنیم. حوزه حقوقی و فنی فوتبال بسیار مهم است. باید از متخصص‌ترین افراد در هر حوزه استفاده صحیح کنیم. اگر فردی عضو مجمع انتخاباتی باشد و به من هم رای نداده باشد، اما کاردان باشد از او استفاده خواهم کرد. نگاه و بعد ملی بسیار مهم است. عدم نتیجه گیری چالش‌های زیادی را برای فوتبال ما ایجاد کرده است. تیم ملی فوتبال ایران روی لبه تیغ حرکت می‌کند. دولت، حاکمیت، مجلس و همه مردم باید متعهد شویم تا ان شاءالله به جام جهانی صعود کنیم. فوتبال ما اعتماد ندارد و این موضوع باعث شده است که مردم ایران از فوتبال فراری باشند. می‌توانیم بالای ۱۶ میلیون دلار از تیم ملی فوتبال کشورمان پول سازی کنیم. این هدف دارای یک مسئولیت ویژه است. اگر تیم ملی فوتبال ما متوقف شود، بخش‌های دیگر نیز متوقف خواهند شد.

وی ادامه داد: تیم ملی امید آرزوی حضور در المپیک را مدت زیادی است که با خود دارد. این تیم باید با تجهیز امکانات به المپیک ۲۰۲۴ پاریس راه پیدا کند. حوزه فوتبال زنان نباید نادیده گرفته شود. در بخش فوتبال ساحلی و فوتسال بانوان مسیر راحت تری داریم. فوتبال و فوتسال زنان باید اقتصادی شود. بسیاری از حوزه‌های ما در گروی صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی هستند. باید این کار را به پایان برسانیم.

عزیزی خادم در ادامه صحبت هایش تصریح کرد: رویکرد فدراسیون من تعاملی است. ورزش به کمک دیپلماسی آمده است. باید در فوتسال به جایگاه اصلی خود برگردیم. فدراسیون فوتبال نیاز به یک کارگروه فراتر از کمیته دارد. باید هم اکنون ۲۰ تا ۳۰ نفر در فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا داشته باشیم، اما نداریم. حوزه تفاهم نامه‌ها بسیار مهم است. داشتن استراتژی با فیفا و ‌ای اف سی خیلی مهم است. فدراسیون فوتبال در سال ۲۰۱۰ یک میلیون دلار پول داشت که بلوکه شده بود. این مبلغ باید در این زمان به فدراسیون ما تزریق شود. زمانی که شورای راهبردی فوتبال در اختیار من قرار داشت، هیچ اطلاعاتی در رابطه با توسعه بخش‌ها و استان‌ها در دسترس نبود. فوتبال برای همه مردم ایران است، اما هم اکنون ۲۷ استان از این ظرفیت استفاده نمی‌کنند. باید از متخصص‌ترین افراد به عنوان مدیر‌های فنی استفاده کنیم. فیفا و‌ ای اف سی بخش زیادی از هزینه‌ها را تقبل می‌کنند. استفاده از مدیران فنی یک نقطه عطف در فوتبال ایران است که می‌توانیم در فدراسیون آتی شاهد آن باشیم.

وی تصریح کرد: نگاه تیم من ، نگاه توسعه محور مخصوصا در بحث پایه است. در بخش زنان باید با نگاه توسعه ای پیش برویم. باید از بازیکنان ملی که ظرفیت بالایی دارند، استفاده کنیم. من رویکرد قاطعانه ای در مبارزه با فساد در فوتبال دارم. این فضا راهکار های مناسب می خواهد. با کالبد شکافی می توان دلایل رشد فساد را فهمید. قرارداد ها و هزینه ها دارای شفافیت نیستند. تشریفات باید به حداقل برسد. مردم باید بدانند در شرط بندی ، هر بازی لیگ برتر ۵ میلیون دلار، جام حذفی ۳ و نیم و لیگ دسته اول، یک میلیون دلار درآمد دارد. تحملمان در مبارزه با فساد صفر است.

کاندیدای انتخابات فدراسیون فوتبال بیان کرد: من قربانی اساسنامه قبلی شده ام. اساسنامه قبلی قربانی‌های بسیاری داشت. تیم من انگیزه لازم برای کار را دارد. بهاروند و قنبرزاده در کمپین انتخاباتی من به خودم کمک می‌کنند. بحث رد صلاحیت آن‌ها قطعی نیست. آمده ام تا با یاری همراهان آینده را بسازیم. من اعتقاد دارم مجمع، مستقل است. مجمع به درستی مسئولیت خود را به نتیجه خواهد رساند. مگر می‌شود میلیون‌ها یورو پول باشد، آن وقت یک استان تیم نداشته باشد. برای باشگاه‌ها یک نمودار حرفه‌ای در نظر گرفته ایم. می‌خواهیم لیگ را کوچک کنیم. تاکید من بر استقلال فدراسیون فوتبال است.

شهاب الدین عزیزی خادم در پایان گفت: امیدوار هستم دوستان در مجمع به من رای بدهند. فوتبال یک علم و اقتصاد است. فوتبال ایران جزئی از منافع ملی است. باید به هرکسی که رئیس می‌شود بدون چشم داشت، کمک کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار