مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: ۱۶ درصد تولید آبزیان استان کرمان در رفسنجان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حاج عبداللهی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان با بیان اینکه ۶۰ درصد فعالان در بخش آبزی پروری، کشاورزان هستند، گفت: برای نخستین بار در کشور جشنواره مجازی طبخ آبزیان در رفسنجان برگزار می‌شود.

او افزود: طی امسال دو مشکل اساسی در بحث آبزی‌پروری به وجود آمده است، یکی بحث کرونا است که انتقال بچه ماهی و نهاده‌ها را با مشکل روبرو کرد و همچنین در یک دوره موتور پمپ‌ها خاموش شد و تولیدات کاهش پیدا کرد.

حاج عبداللهی تصریح کرد: با طیفی از مزرعه دار در شهرستان مواجه هستیم که مجوز دارند، هر چند انگشت شمار هستند، اما می‌توان از این ظرفیت‌ها استفاده کرد و مزرعه‌های پرورش ماهی را گسترش داد تا برای قشر تحصیلکرده اشتغال‌زایی شود و مهاجرت هم اتفاق نیفتد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان بیان داشت: همین تعداد آبزی‌پروران، ۴۰ درصد تولیدات پرورش ماهی را در شهرستان دارند.

اوتصریح کرد: امسال متقاضیان زیادی برای مزرعه پرورش ماهی داشتیم و بیش از ۳۰ نفر متقاضی هستند، ۴۰ درصد از آن‌ها بدنبال مجوز واحد صنعتی، اخذ کارت‌ها و مجوز ذخیره در استخر‌های کشاورزی هستند.

حاج عبدالهی گفت: تنوع آب و هوایی در شهرستان رفسنجان برای پرورش ماهی یکی از مزیت‌ها است که محدوده دمایی ۱۲ تا ۱۸ درجه مناسب پرورش ماهی قزل آلا است و ماهی‌های گرمابی در دمای بالای ۲۲ درجه پرورش خواهند یافت که خیلی از مناطق شهرستان برای پرورش کپور مناسب هستند و ماهی خاویاری که ماهی بسیار ارزشمند و تجاری در جهان است نیز در شهرستان رفسنجان قابل پرورش است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.