استاندار کرمان:

حضور بانوان در جنگ تحمیلی مغفول مانده است

زینی وند گفت: متاسفانه در طول دوران جنگ تحمیلی نقش بانوان مغفول باقی مانده و به خوبی به آن پرداخته نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،سوم بهمن ماه مراسم یادواره استانی بانوان شهید، جانباز و آزاده با حضور  زینی وند استاندار کرمان، حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان و اولادقباد مشاور بانوان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و تعدادی از مدیران استان در گلزار شهدای کرمان برگزار شد.

زینی وند ،استاندار کرمان در این مراسم گفت: امروز همه دنیا به پیام‌هایی که از گلزار بین المللی شهدای کرمان این قطعه پر آوازه؛ مخابره می‌شود توجه می‌کنند و خوشحالم که این مراسم مهم در کنار مرقد شهیدان عزیز برگزار می‌شود.

زینی‌وند ضمن تقدیر از این ابتکار خوب به نقش بانوان خصوصا در جنگ تحمیلی اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه در طول دوران جنگ تحمیلی نقش بانوان مغفول باقی مانده و به خوبی به آن پرداخته نشده است.

استاندار کرمان به ایستادگی بانوان بعد از جنگ تحمیلی و سال‌ها چشم انتظار ماندن مادران، همسران و فرزندان این عزیزان اشاره کرد و گفت: نسل امروز مورد هدف و تهاجم دشمن است و باید با الگوسازی از سیره حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) که الگو‌های بزرگ اسلامی هستند، الگوی قابل توجه و آرمانی به وجود آورده تا راهنمای نسل امروز و نسل‌های بعدی باشد.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان اظهار داشت: زنان باید نقش خود را در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، دانش بنیان و ... تکمیل کرده و به جامعه تبیین کنند تا نسل جدید ما یک نسل مستحکم شود و در این راستا بانوان کرمانی می‌توانند نقش هدایت‌گری داشته و الگویی برای ایران اسلامی باشند.

در پایان از سند هویتی مادر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شناسنامه شهیده محبوبه مرسل پور رونمایی و از تعدادی از بانوان سرافراز خانواده شهدا تجلیل شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.