دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قزوین گفت : معتادان متجاهر و کارتن خواب در آستانه نوروز به منظور تامین امنیت و نظم عمومی جمع آوری می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، رحمانی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قزوین در جلسه این شورا از جمع آوری معتادان متجاهر و کارتن خواب در آستانه نوروز با هدف کمک به تامین امنیت و نظم عمومی خبر داد و گفت: برای کمک به اجرای این طرح، بهزیستی قزوین ظرفیت نگهداری ۲۰۰ معتاد را فراهم کرده است.

رحمانی در ادامه نبود کمپ‌های ماده ۱۶ ترک اعتیاد را از دغدغه‌های شورای هماهنگی مقابله با مواد مخدر قزوین دانست و افزود: با این وجود از همه ظرفیت کمپ‌های ماده ۱۵ برای کمک به نگهداری و درمان معتادان در استان استفاده شده و مطالبات این مراکز پرداخت شده است.

او با اشاره به راه اندازی یک مرکز ترک اعتیاد در آبیک گفت: ۲ مرکز ترک اعتیاد هم به زودی در تاکستان راه اندازی می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همچنین گفت: ۱۳ سمن در حوزه مقابله با مواد مخدر و اعتیاد در استان فعالیت دارند و کلاس‌های آموزش مجازی به آن‌ها برای مشارکت بهتر در زمینه کمک به مقابله با مواد مخدر و اعتیاد در دستور کار قرار گرفته است.

رحمانی اضافه کرد: مقابله با اعتیاد در سطح مدارس، دانشگاه‌ها و کارخانه‌ها باید با همکاری دستگاه‌های ذیربط با جدیت بیشتری دنبال و پیگیری شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: با هماهنگی این شورا در حال حاضر ۱۷۳ معتاد در استان در مراکز ترک اعتیاد یا زندان‌ها مشغول یادگیری مهارت هستند.

رحمانی افزود: این آموزش‌ها با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین به معتادان ارایه می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: برنامه ریزی‌های لازم انجام شده تا به معتادان بهبود یافته دارای مهارت تسهیلات اشتغالزایی ارایه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار