وزارت صمت اعتبار طرح‌های سرمایه‌گذاری خراسان رضوی را تامین می‌کند

معاون وزیر صمت گفت: این وزارتخانه با محوریت بانک صنعت و معدن، طرح‌های دارای تفاهمنامه سرمایه‌گذاری را در خراسان رضوی تامین مالی می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این وزارتخانه با محوریت بانک صنعت و معدن، طرح‌های دارای تفاهمنامه سرمایه‌گذاری را در خراسان رضوی تامین مالی می‌کند.

او افزود: بر این اساس تامین مالی ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری خراسان رضوی در قالب تفاهمی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت با بانک صنعت و معدن صورت گرفته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: موارد مورد حمایت در خراسان رضوی از مجموع طرح‌های سرمایه‌گذاری بزرگ به ارزش دو هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال است.

رسولیان بیان کرد: ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری دارای تفاهمنامه و تعریف شده برای اجرا در بخش‌های مختلف صنعتی، روز سه‌شنبه  پنجم اسفند ماه طی نشستی با حضور استاندار خراسان رضوی و سرمایه‌گذاران آن‌ها در محل بانک صنعت و معدن مورد بررسی قرار می‌گیرند.

او تصریح کرد: محصول تولیدی این طرح‌های صنعتی شامل ریسندگی، آلیاژ فروسیلیس، تایر و تیوپ، سدیم کربنات، آجر نسوز، فولاد، کاغذ و مقوا، چرم مصنوعی، محلول‌های ضدعفونی، کاشی و سرامیک، چاپ سیلک، موتور درایو کم مصرف، کولر آبی، سفال و آجرنما است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: اجرای ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری صنعتی در خراسان رضوی از نظر ریالی به ۱۵ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه ثابت و سرمایه در گردش نیاز دارند.

رسولیان سرمایه ارزی مورد نیاز این طرح‌ها را نیر ۴۳.۵ میلیون دلار اعلام و اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در پی تاکیدات نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و استاندار این استان نسبت به تامین تسهیلات برای همه طرح‌های مورد اشاره اقدام کرده است.

او افزود: مقام عالی این وزارتخانه برای تامین مالی طرح‌های سرمایه‌گذاری صنعتی در خراسان رضوی مبلغی را از محل اعتبارات بنگاه‌های بزرگ صنعتی و معدنی نزد بانک صنعت و معدن، را در نظر گرفته است.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.