در سفر علیرضا رزم حسینی به خراسان رضوی پالایشگاه نفت زال پارس در فریمان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در سفر علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت به خراسان رضوی چند طرح صنعتی استان از جمله پالایشگاه نفت زال پارس در فریمان افتتاح شد.

پالایشگاه نفت زال پارس تولیدکننده بنزین و بالابرنده اکتان با ظرفیت سالانه ۷۲ هزار تن در ۴۵ کیلومتری فریمان ایجاد شده است.
 

بیشتر بخوانید


سرمایه گذاری ارزی بر روی آن ۱/۷۴ میلیون یورو، سرمایه گذاری ریالی  هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بوده و در مجموع  هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در فاز یک آن سرمایه گذاری شده است.

۱۵۰ نفر در این مجموعه به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.
 
توان برق این پالایشگاه ۸۰۰ کیلووات بوده و آب مصرفی پنج هزار و ۳۰۰ مترمکعب در سال است و همچنین از گاز طبیعی مصرف می‌کند.
 
افتتاح کارخانه صنایع بسته بندی و قوطی سازی پارت سازان

با افتتاح کارخانه صنایع بسته بندی و قوطی سازی پارت سازان در کیلومتر ۲۳ جاده فریمان، انواع قوطی شیرخشک با ظرفیت تولید شش هزار و ۱۰۰ تن در سال تولید می شود.

فاز یک این کارخانه برای ۵۰ نفر اشتغال زایی مستقیم دارد.

کارخانه صنایع بسته بندی و قوطی سازی پارت سازان با سرمایه گذاری ارزی ۴.۴ میلیون یورو و ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی افتتاح شد.

توان برقی آن ۸۰۰ وات است و چهار هزار و ۵۰۰ مترمکعب مصرف آب سالیانه دارد و از گاز طبیعی استفاده می‌کند؛ همچنین مصرف سوخت این کارخانه ۱۰۰ مترمکعب در سال است.

همچنین امروز شرکت ساینا دوین نیز تولید کننده محصولات آردی و کیک و کلوچه با ظرفیت تولید سالانه ۱۲ هزار تن محصول در شهرک صنعتی چناران افتتاح شد.

این شرکت برای ۲۲۹ نفر اشتغال ایجاده کرده است.
 
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.