مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از افزایش ۱۸ درصدی بارندگی در همدان نسبت به سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، منصور ستوده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه در سال جاری تاکنون شاهد بارندگی ۲۱۱ میلیمتری در همدان بوده‌ایم، اظهار داشت: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته میزان بارندگی ۱۷۸ میلیمتر و در بلندمدت ۱۸۰ میلیمتر گزارش شده است.

ستوده ادامه داد: میزان بارندگی نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد و نسبت به بلندمدت ۱۷ درصد افزایش داشته که امیدواریم طی روز‌های باقی مانده از زمستان و همچنین بهار سال آینده بارندگی بیشتری داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به وضعیت سد اکباتان افزود: ورودی سد اکباتان ۱.۱ مترمکعب در ثانیه و حجم فعلی آن ۱۳.۱ میلیون مترمکعب است.

او با بیان اینکه ۳۹ درصد سد اکباتان پر است و در حال حاضر ۰.۹ مترمکعب در ثانیه آب از سد اکباتان برداشت می‌شود حجم آب سد آبشینه را ۳.۹ میلیون مترمکعب معادل ۷۸ درصد ظرفیت آن بیان کرد و گفت: حجم آب سد شیرین‌سو ۳.۰۴ میلیون مترمکعب است که ۶۹ درصد آن پر است.

ستوده با بیان اینکه ۹۳ درصد ظرفیت سد کلان پر است یادآور شد: ۶۳ درصد سد سرابی و ۱۴ درصد سد شنجور نیز پر است که امیدواریم همه سد‌های استان در بارندگی‌های آتی سیراب شوند.

انتهای پیام/د

برچسب ها: بارندگی ، سد اکباتان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.