افتتاح رسمی دفتر مسجد مقدس جمکران در تبریز

دفترمسجدمقدس جمکران درتبریزباحضورمسئولان استانی وکشوری افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان در آیین افتتاح رسمی دفتر نمایندگی مسجد مقدس جمکران که در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد تاریخ اسلام را دارای وقایع تاریخی مهم و سرنوشت‌ساز دانست وگفت:۴ حادثه تاریخی در اسلام از اهمیت ویژه‌ای برخورداراست که باید مورد توجه قرار گیرد.

او با بیان اینکه یکی از این حوادث تاریخی مهم، واقعه عاشوراست افزود:در مورد عاشورا اقدامات خوبی صورت گرفته و فرهنگ عاشورا به خوبی ترویج یافته بطوریکه حتی اقلیت‌های مذهبی هم در این ایام نذورات دارند.

او با اشاره به اینکه بعثت پیامبر گرامی اسلام و غدیر هم امروزه به خوبی مورد توجه قرار گرفته است ابراز داشت:مهدویت هم از جمله حوادث تاریخی است که باید با عمق بیشتری ترویج یابد.

پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی هم در این جلسه تاکید کرد:نهاد‌های فرهنگی استان نسبت به تشکیل گروه مطالعات مهدوی و زمینه سازی برگزاری کنگره بزرگ مهدوی در تبریز همراهی و همکاری خواهند کرد.

پورامینی قائم مقام مسجد مقدس جمکران هم با بیان اینکه در جمکران، سالانه ۲۲ میلیون زائر و نمازگزار مراجعه کرده‌اند افزود: تلاش می‌کنیم با ترویج فرهنگ مهدویت، تعداد زائران را از ۲۲ میلیون در سال به ۵۰ میلیون و در افق بلندتر به ۱۰۰ میلیون در سال برسانیم.

او با اشاره به اینکه در نیمه شعبان ۹۹ به دلیل اقتضائات کرونایی، برنامه خاصی در مسجد مقدس جمکران برگزار نشد ابراز داشت: در سال ۹۸ بیش از ۳ میلیون در نیمه شعبان در این مسجد مقدس حضور یافتند که حضور بسیار باشکوهی بود و تلاش می‌کنیم در سال‌های آینده زمینه حضور بیشتر را فراهم کنیم.

او ویژگی خاص سال ۱۴۰۰ را وجود دو نیمه شعبان و میلاد حضرت، ولی عصر (عج) عنوان کرد و افزود: ۸ فروردین و ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ دو میلاد داریم که با برنامه ریزی صورت گرفته با ملاحظات کرونایی بین این دو میلاد ویژه برنامه‌های بزرگی تدارک دیده شده و در هر استان کنگره‌های بزرگ مهدوی برگزار خواهد شد.

در پایان این مراسم، حکم مدیریت دفتر تبریز به حجت الاسلام نوبری اهدا شد و مدال خادمی افتخاری مسجد مقدس جمکران هم به استاندار آذربایجان شرقی تقدیم شد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار