نمایشگاه تبریز و آذربایجان در کلام رهبر معظم انقلاب افتتاح شد

در آستانه ۲۹ بهمن سالروز قیام مردم تبریز علیه رژیم طاغوت نمایشگاه تبریز و آذربایجان در کلام رهبر معظم انقلاب در ساختمان شهرداری منطقه پنج این شهر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،در این نمایشگاه سخنان برجسته رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز بازخوانی شده است.

در این نمایشگاه که به همت پایگاه مقاومت امام محمد باقر (ع) شهرداری منطقه پنج ترتیب یافته رهنمود‌های سال‌های اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مردم تبریز در قالب بنر و استند در معرض دید قرار گرفته است.

فردا رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت سالروز قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز در سال۱۳۵۶، از طریق ارتباط تصویری با مردم آذربایجان شرقی سخن خواهند گفت.

این سخنرانی ساعت ۱۰:۳۰ روز چهارشنبه ۲۹ بهمن، به صورت زنده از شبکه‌های رسانه ملی و همچنین از پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR و حساب‌های این پایگاه در شبکه‌های اجتماعی پخش خواهد شد.

هرسال به مناسبت سالروز قیام مردم تبریز در ۲۹ بهمن ۱۳۵۶، هزاران نفر از اقشار مختلف مردم آذربایجان شرقی، با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار می‌کردند که امسال به علت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا، این دیدار از طریق ارتباط تصویری با مردم حاضر در مصلای تبریز انجام خواهد شد.

در این روز درحالی که فقط چهل روزاز قیام خونین ۱۹ دی شهر قم می‌گذشت، مردم تبریز درمسجد قزللی این شهر اجتماع کرده و در چهلم شهدای قــــم به سوگواری پرداختند.

مقارن ساعت ۱۰ صبح رییس وقت کلانتری شش (بازار) با توهین به مقدسات مردم به سوی آنان که در مقابل مسجد قزللی اجتماع کرده بودند، آتش گشود و به دنبال آن جرقه این قیام بزرک آغاز شد.

براساس گزارش‌های موجود تا ساعت ۱۴ روز۲۹ بهمن حدود ۷۳ بانک، ۹ سیـنما، ۲۲ مرکز فساد و مغازه‌های مشروب فروشی و نیز ساختمان حـزب رستاخیز به آتش کشیده شد. در۱۳۴ نقطه شهر تبریز آتش سوزی رخ داد و ۹ نفر از ماموران رژیم مجروح شدند بطوری که برای سرکوب این قیام ۴۰۰ مامور از تهران به تبریز اعزام شد و مسوولین اطلاعاتی وقت به دلیل ناتوانی در پیش بینی این رویداد عظیم از کاربرکنارشدند.

در این روز بزرک ۱۳ نفر از مبارزان راه حق توسط ماموران رژیم پهلوی شهید شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.