کارشناس مسائل بین الملل گفت: این گونه نیست که فقط با اظهار نظر بایدن، مشاوران و وزیر خارجه آمریکا اقدامات هسته‌ای خود را متوقف کنیم.

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ، با اشاره به تاکید اخیر رهبر انقلاب مبنی بر اینکه در برجام اینبار فقط با عمل قانع می‌شویم، گفت: آمریکا باید به صورت مکتوب و رسمی به سازمان ملل و همچنین اعضای ۱+۵ طی نامه‌ای اعلام کند که به برجام برگشته است و به عنوان یک اقدام بین المللی طبق آن عمل کند.

وی افزود: همچنین آمریکا باید به طور رسمی اعلام کند که تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه ایران ملغی می‌شود و به صورت کتبی اعلام کند که متعهد به قطعنامه ۲۲۳۱ است؛ البته این اقدامات تنها مقدمات کار هستند و اجرایی شدن احکام صادره از سوی رئیس جمهور آمریکا باید راستی آزمایی شود.

کنعانی مقدم تصریح کرد: مقام معظم رهبری استراتژیک اقدام عملی را برای ادامه برجام اعلام کردند، بر این اساس وزارت خارجه، دولت و همه مسئولان کشور با همین مبنا باید وارد عرصه رایزنی شوند.

وی بیان کرد: این گونه نیست که فقط با اظهار نظر بایدن، مشاوران و وزیر خارجه آمریکا اقدامات هسته ای خود را متوقف کنیم، ممکن است برخی اقدامات ما بعد از سوم اسفند، اقدامات بدون بازگشت باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار