معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: در عصر کرونا و پساکرونا باید از ظرفیت منابع انسانی کشور و فعالیت‌هایی که در حوزه آموزش عالی رخ می‌دهد، حداکثر استفاده را ببریم.

محمدتقی نظرپور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره هدف برگزاری کنفرانس‌های منابع توسعه انسانی در کشور، اظهار کرد: با توجه به تغییراتی که در بحران شیوع کرونا در حوزه آموزش اتفاق افتاده هدف ما از برگزاری کنفرانس‌های توسعه انسانی این بود که در خصوص توسعه منابع انسانی در عصر کرونا بتوانیم تجربیاتمان را با استادان و مسئولان دانشگاه‌های سراسر دنیا به اشتراک بگذاریم و از ظرفیت این اشتراک گذاری استفاده کنیم.

نظرپور تصریح کرد: دانشگاه‌ها به علت شیوع کرونا امکان برگزاری حضوری کلاس‌ها را ندارند و تمهیداتی از سوی وزارت علوم و ستاد ملی مقابله کرونا اندیشیده شده تا کلاس‌ها و خوابگاه‌ها با حداقل دانشجویان به صورت مدیریت شده و حضوری برگزار شوند.

او با بیان اینکه حضور دانشجویان برای شرکت در آزمایشگاه‌های عملی امری لازم و ضروری است، تاکید کرد: دانشگاه‌هایی که حضور فیزیکی دانشجویان را برای شرکت در کلاس‌های عملی مهیا کرده اند باید رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شیوه نامه‌های بهداشتی را به درستی مدیریت کنند تا سلامت دانشجویان و استادان حفظ شود.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وازرت علوم ادامه داد: عمده کلاس‌های دانشگاه‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شوند و دانشجویان از ظرفیت کلاس‌های الکترونیکی استفاده می‌کنند. البته برگزاری این کلاس‌ها ابزار آلات خاص خود را می‌طلبد که فراهم کردن بستر آن بر عهده فناوری و IT است.

نظرپور بیان کرد: کنفرانس توسعه انسانی مشخص می‌کند که در عصر کرونا و پسا کرونا باید از ظرفیت منابع انسانی کشور و فعالیت‌هایی که در حوزه آموزش عالی رخ می‌دهد، حداکثر استفاده را ببریم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.