فیلم طاووس‌ها پرواز را نمی‌فهمند به چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی، راه یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی بلندنظر یکی از کارگردانان فیلم مستند طاووس‌ها پرواز را نمی‌فهمند، گفت: مراحل تولید این فیلم از خرداد ماه پارسال شروع شد و اوایل امسال به پایان رسید.

او افزود: در این مستند روایتی تجریدی از سیل پنجم فرودین ماه سال ۱۳۹۸ را به نمایش گذاشته و سعی ما بر این بود که این حادثه تلخ با ۲۱ نفر کشته، به دست فراموشی سپرده نشود.

محمد ناصریراد دیگر کارگردان این اثر نیز گفت: سینما نوعی تفکر بصری و فیلم مستند به طور خاص نگرش بصری یا تصویری مبتنی بر شناخت واقعیت است.

او افزود: این فیلم، نمایشی مستندگونه با داستان یا با رویداد دراماتیزه شده که در آن جنبه‌های نمایش و داستان وجود دارد، به شیوه بازنماییِ واقعیت و بازسازی، تولید شده است.

این مستند ساز شیرازی گفت: در این مستند طاووس دروازه قرآنِ شیراز لب گشوده و حادثه سیل شیراز را از جریده خود روایت می‌کند.

این فیلم با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران دفتر شیراز تولید شده و با نقش آفرینی مسعود مستشاری، امیر پریچهر، شهلا مهدوی، سوده زارع، حسین لیاقت، لیدا رجبی، حسین ذاکری، سروش باقری، سارا جعفری، نیلوفر جعفری، بابک رمضانی، ریحانه الهیاری، سارا برزگر، برادران راحمی، نوروز احمدپور، محسن قاسمی و فاطمه راسخی همراه بوده است.

چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی با مشارکت سازمان سینمایی، اسفند در شهر گرگان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.