نماینده مردم سراب:

مهمترین چالش دهه پیش رو تامین غذا و امنیت غذایی است

نماینده مردم سراب با اشاره به اینکه مهمترین چالش دهه پیش رو تامین غذا و امنیت غذایی مردم است گفت:بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی در چند دهه گذشته سالانه بصورت تجمعی ۴/۲۸ دهم اراضی کشور قدرت و کیفیت کشت خود را ازدست داده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،داوودی نماینده مردم سراب در جمع کشاورزان و دامداران گفت:پیش بینی می‌شود،این رقم بصورت تجمعی در دهه ۱۴۰۰ به ۳۵ درصد یا به عبارتی یک سوم کل اراضی افزایش یابد.

او با بیان اینکه شاخص  امنیت غذایی جهان در وضعیت ایده ال ۸۵ درصد و در شرایط بحرانی ۶۰ درصد است گفت:در حال حاضر این شاخص در کشور ما ۷۸ درصد است که با توجه به فرسایش خاک کمبود منابع آبی وافت سطح آب سفره‌های زیر زمینی احتمال می‌رود در دهه پیش رو به مرز ۷۰ درصد کاهش یابد

او با اشاره به آمار و اسناد سازمان ملل گفت :در کل دنیا دردهه اینده با افزایش قیمت نهاده‌های دامی محصولات کشاورزی و دامداری مواجه خواهیم بود.

نماینده مردم سراب افزود:با توجه به تحقیقات بعمل آمده پیش بینی می‌شود،قیمت محصولاتی هم چون گندم، جو ،ذرت ،روغن دانه‌های روغنی ،گوشث قرمز وسفید از ۲۵ تا ۵۰ درصد افزایش یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.