جان بابایی بازار‌های اهواز را تولید کننده کرونا دانست و گفت: مردم با سهل انگاری دست یاری به کووید-۱۹ داده اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز جمعه در حاشیه بازدید از بیمارستان سینا و مرکز بهداشت شرق اهواز در جمع خبرنگاران گفت: بازار‌های اهواز نه تنها فعال هستند، بلکه مردم نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک متعهد نیستند و همین امر سبب انتشار بیش از پیش کرونا ویروس می‌شود.

او با ابراز رضایتمندی از همکاری مردم شادگان در رعایت اصول بهداشتی و تعطیلی بازار‌های این شهرستان اظهار کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای مبتلایان زیرساخت‌های لازم را فراهم می‌کند و پرسنل بیمارستان‌های استان از جمله؛ اهواز، آبادان و شادگان با همه قوا و ظرفیت تلاش می‌کنند.

جان بابایی ظرفیت بیمارستان‌های استان خوزستان را محدود عنوان کرد و بیان داشت: بیمارستان‌ها تا حدی امکان برطرف کردن مشکلات را دارند، ولی اگر مردم نخواهند شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند مطمئنا بیماری سرریز می‌شود که بسیار نگران کننده است.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه اکنون در سراسر دنیا مشکل تخت آی سی یو وجود دارد، تصریح کرد: وقتی آمار بیماران بیشتر شود به طور قطع با مشکل کمبود تخت مواجه می‌شویم، به همین دلیل باید طوری مدیریت کنیم که سرعت انتشار بیماری روند کاهشی داشته باشد و به تعداد آمار مبتلایان افزوده نشود.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: اضافه کردن مدام تخت‌های‌ای سی یو هنر نیست، هر چند تاکنون این کار را انجام داده ایم تا افرادی که به این بیماری مبتلا شده اند از درمان محروم نشوند، اما از مردم خواهش می‌کنم که بهداشت فردی و عمومی را رعایت کرده و حافظ سلامتی خود باشند تا از این طریق به پرسنل بهداشت و درمان استان کمک کنند.

براساس این گزارش؛ اکنون ۱۱ شهر استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشته و ورود و خروج به این مناطق ممنوع است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عاطفه
۱۰:۳۰ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
همه روزهای سال بازارها شلوغ هستن/ واسه عید بدتر میشه/ اصلا مگر با این کرونا و مرگ و میرها کسی دل و دماغ عید گرفتن داره؟ مگر میشه دید و بازدید رفت که لباس نو بخریم؟؟؟ خوب فکر کنید بعد از خونه ها بیرون برید
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۹:۰۱ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
اینطوری سرازیر میشن تو بازارها و خیابانها واسه خرید عید، جون خودتون و عزیزانتون مهم تره یا لباس نو واسه عید؟ مطمئنید که این سهل انگاری ها میتونید عید 1400 رو جشن بگیرید؟