نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: از ابتدای امسال ۱۰۵ حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان مسدود شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، داور بستام، نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: در راستای مدیریت و نظارت دقیق بر منابع آب زیرزمینی و حفظ و صیانت از این منابع، در سالجاری ۱۰۵ حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان مسدود و ۲۵۵ دستگاه کنتور هوشمند و حجمی بر روی چاه‌ها نصب شده است.

او تصریح کرد: با انسداد ۱۰۵ حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان، ۲.۵میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی شده است.

نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با قدردانی از تلاش شبانه روزی گروه‌های گشت و بازرسی شرکت و همکاری مسئولین قضایی و انتظامی در سطح استان، اظهار داشت: در سایه این تلاش‌ها ۱۰ حلقه چاه غیرمجاز در بهمن ماه امسال در سطح استان پر و مسلوب المنفعه شده و در طول همین ماه ۲۰ دستگاه کنتور هوشمند و حجمی بر روی چاه‌ها نصب شده است.

بستام با بیان اینکه تا پایان امسال ۳۰ دستگاه کنتور هوشمند و حجمی خریداری شده توسط بهره برداران بر روی چاه‌ها نصب خواهد شد، عنوان کرد: تاکنون منصوبات غیر مجاز ۴۵ حلقه چاه دارای اضافه برداشت تقلیل و برچیده شده است.

او با اشاره به اقدامات دیگر شرکت در راستای عملی نمودن طرح احیا و تعادل بخشی در سطح استان بیان کرد: اجرای پروژه اطلاع رسانی در سطح استان و ترویج فرهنگ مصرف بهینه و مدیریت آن با ارتقا سواد آبی بهره برداران از دیگر اقدامات انجام شده در همین راستا است.

نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به اینکه این شرکت با توجه به وظیفه ذاتی خود بر اساس قانون با هر گونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد از ادامه برنامه ریزی شرکت برای پر کردن بقیه چاه‌های غیرمجازی که حکم پر و مسلوب المنفعه شدن آن‌ها توسط مراجع قضایی صادر گردیده است، خبر داد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.