حسن خوش صفا از آغاز فاز دوم طرح ملی مشاغل خانگی در استان در جهت راه اندازی و احیاء کسب و کار‌های خرد و خانگی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حسن خوش صفا معاون آموزشی جهاددانشگاهی خراسان شمالی با بیان اینکه سهمیه خراسان شمالی در طرح ملی مشاغل خانگی ۵۰۰ نفر است، گفت: تاکنون در این طرح ۵۵۷ نفر در بیش از ۱۲ رشته شغلی ثبت نام کرده اند.

خوش صفا با بیان اینکه فاز اول طرح مشاغل خانگی با هدف شناسایی ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان در بیش از ۱۸ رشته شغلی انجام شده است، ادامه داد: بیشترین مشاغل درخواستی در رشته‌های خیاط لباس، پرورش دهنده دام سبک (گوسفند و بز)، تولیدات چرم دست دوز، پرورش قارچ خوراکی، گلیم بافی، ویرایشگر متون، چادرشب بافی، ویراستاری، برنامه نویس، انیماتور، مترجم کتاب و در شهرستان‌های بجنورد، اسفراین و شیروان است.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به آغاز فاز دوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان، عنوان کرد: در این فاز متقاضیان از خدمات توانمندسازی جهاددانشگاهی برخوردار می‌شوند و پس از تماس تلفنی، مشاوره و استعداد سنجی در کلاس‌های عمومی و تخصصی هر رشته به صورت رایگان شرکت خواهند کرد.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی خراسان شمالی یادآورشد: تاکنون دوره‌های آموزشی متعددی برای متقاضیان طرح ملی مشاغل خانگی در استان شامل دوره پرورش دهنده دام سبک (گوسفند و بز)، گلیم بافی، پارچه بافی و سفالی گری برگزار شده است.

خوش صفا عنوان کرد: در فاز سوم این طرح اتصال به بازار متقاضیان با کمک به فروش محصولات تولیدکنندگان با استفاده از ظرفیت پیشران‌های دارای برند، فعالان اقتصادی استانی، فروشگاه‌های اینترنتی و حضور در بازارچه‌های محلی انجام می‌شود.

طرح ملی مشاغل خانگی پیرو تفاهم نامه جهاددانشگاهی با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به عنوان کارفرما اجرا می‌شود که این طرح در استان خراسان شمالی نیز همزمان با سراسر کشور در حال اجرا است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.