استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برقراری امنیت، سلامت و مشارکت حداکثری از مهمترین ارکان انتخابات ۱۴۰۰ هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ گفت: مشارکت حداکثری و حضور همگانی، سلامت و امنیت به عنوان سه رکن اصلی انتخابات است.

او با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌ها و میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری، بر احصاء، جمع‌آوری و رفع نواقص و نازیبایی انتخابات در استان توسط دست‌اندرکاران اجرایی انتخابات تاکید کرد و افزود: اشرافیت به قانون از سوی عوامل اجرایی و ناظران بر انتخابات، از لازمه‌های برگزاری انتخابات سالم است.

عباسی ادامه داد: لازمه برگزاری انتخابات سالم، اشرافیت به قانون انتخابات و ارتباط نزدیک با مجریان و ناظران انتخابات است.

او با تاکید بر آسیب‌شناسی انتخابات گذشته در استان افزود: با افزایش مشارکت مردم و افزایش اشرافیت به قوانین انتخاباتی، باعث شکل‌گیری یک انتخابات حداکثری است و تمام نازیبایی‌های انتخابات گذشته باید برطرف شود.

عباسی اظهار داشت: همه مجریان و ناظران انتخاباتی باید از فعالیت افرادی که خلاف قانون عمل می‌کنند، در عرصه انتخابات جلوگیری کنند.

او یادآور شد: اینکه افرادی که برای هیات‌های اجرایی و نمایندگان حاضر در شعب اخذ رای از سوی فرمانداران انتخاب می‌شوند باید دارای سلامت نفس، متدین و مقبول افکار عمومی باشند و بر قانون اشراف لازم را داشته باشند.


بیشتر بخوانید


استاندار چهارمحال و بختیاری بر نقش بزرگان و ریش‌سفیدان محله و طایفه‌ها و همچنین نقش رسانه‌ها و تریبون‌داران به منظور کاهش تخلفات انتخاباتی تاکید کرد و گفت: باید با افرادی که ناآگاهانه یا آگاهانه تخلف می‌کنند، برخورد شود.

عباسی افزود: عوامل و افراد فعال در برگزاری انتخابات باید در راستای امیدآفرینی و افزایش اعتماد و مشارکت مردم در انتخابات فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار