معاون استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: داوطلبان انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا برای دریافت گواهی عدم سوءپیشینه اقدام کنند.

داوطلبان انتخابات شورا‌های اسلامی برای دریافت گواهی عدم سوءپیشینه اقدام کنندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جعفر مردانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: داوطلبان شرکت در انتخابات شورا‌های اسلامی شهر، روستا و عشایری  به دلیل شرایط شیوع کرونا و لزوم پرهیز از اجتماعات غیرضروری به شکل متناوب، نسبت به تهیه گواهی عدم سوءپیشنیه اقدام کنند و آن را به روز‌های پایانی موکول نکنند.

 او با اشاره به برگزاری همزمان دو انتخابات رییس جمهوری و شورا‌های اسلامی شهری، روستایی و عشایری در ۲۸ خرداد سال آینده، اظهار داشت: آن عده از افرادی که می‌توانند و شرایط عمومی و اختصاصی مصرح در قانون را نیز دارند برای ثبت‌نام و ورود به عرصه رقابت‌ها اقدام کنند که ورود افراد دارای صلاحیت بر میزان مشارکت تاثیر دارد.

مردانی ادامه داد: بی‌شک از شرکت افرادی که دارای صلاحیت‌های لازم قانونی هستند در فرآیند و عرصه انتخابات استقبال می‌شود و ما به عنوان نماینده وزارت کشور، مسئول اجرای قانون انتخابات و حسن جریان انتخابات هستیم.

مردانی با بیان اینکه ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شورا‌ها برخلاف دوره‌های گذشته همزمان نیست، تصریح کرد: ثبت‌نام افراد داوطلب عضویت در شورا‌های اسلامی شهر از ساعت هشت صبح روز چهارشنبه۲۰ اسفندماه آغاز و تا ساعت ۱۸ روز سه‌شنبه ۲۶ اسفندماه به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ثبت‌نام داوطلبان عضویت در شورا‌های روستا و عشایر نیز از ساعت هشت صبح روز دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ آغاز و تا ساعات ۱۸ روز یکشنبه ۲۲ فروردین ادامه خواهد یافت.

مردانی با بیان اینکه شرایط انتخاب شوندگان و مدارک مورد نیاز در قانون ذکر شده است، افزود: گواهی عدم سوءپیشینه یکی از مدارکی است که از تاریخ صدور آن نباید بیش از سه ماه گذشته باشد.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: داوطلبان شرکت در انتخابات شورا‌های اسلامی شهر می‌توانستند از تاریخ ۲۰ آذر ۹۹ و داوطلبان روستا‌ها و عشایر از ۱۶ دی ۹۹ با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی یا پلیس+۱۰ و یا سامانه جامع الکترونیک قضایی نسبت به دریافت گواهی عدم سوءپیشنیه اقدام و در زمان معین آن را ارائه کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برخی از اشخاص به دلیل مقام و شغلشان از داوطلب شدن محرومند، اظهار داشت: این افراد تنها در صورتی می‌توانند برای نامزدی در این انتخابات ثبت‌نام کنند که از شغل و پست کنونی خود استعفا داده باشند.

مردانی اظهار داشت: برخی مسوولان که حوزه عملکردی کشوری دارند، به عنوان مثال رییس جمهوری، مشاوران و معاونان او باید برای ثبت‌نام در انتخابات شورا استعفا دهند و برخی افراد مانند استانداران، معاونان، بخشداران و شهرداران و مدیران کل که نمی‌توانند در استان محل خدمت خود نامزد انتخاباتی شوند نیز باید استعفا دهند، اما این افراد اگر بخواهند در محلی دیگر و استانی غیر از حوزه مسوولیت خود در انتخابات شرکت کنند نیازی به استعفا ندارند.

او تصریح کرد: البته صرف استعفای افراد کافی نیست و باید این استعفا به تایید عالی‌ترین مقام مسوول دستگاه مربوطه آنان برسد و در هنگام ثبت‌نام این موافقت نامه ارائه شود.

انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهری، روستایی وعشایری همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار