رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان از شدت خطر بروز موج چهارم کرونا در استان همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محمد خیراندیش رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه نگران بروز موج چهارم کرونا در استان هستیم، گفت: میزان رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در بین مردم کاهش یافته است.

او افزود: به منظور شناسایی زودهنگام بیماران مبتلا به کرونا، از تمام افرادی که با بیمار مبتلا در ارتباط بوده‌اند تست رایگان کرونا گرفته می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه شناسایی بیماران در مراحل نخست بیماری سبب افزایش شانس بهبودی در آن‌ها می‌شود بیان کرد: بیماران دارای علائم تنفسی و مشکوک به کرونا باید در اسرع وقت به مراکز غربالگری ۱۶ ساعته مراجعه کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان از انجام غربالگری تلفنی کرونا خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۹۵ درصد از مردم همدان از نظر ابتلا به این ویروس مورد ارزیابی و پیگیری قرار گرفته‌اند.

خیراندیش با تأکید بر اینکه هرگونه عادی پنداری شرایط و بی توجهی به شیوه نامه بهداشتی زمینه ساز ایجاد موج جدیدی از بیماری می‌شود اظهار داشت: از مردم تقاضا داریم از حضور در هرگونه تجمع، دورهمی، مراسم عزا و عروسی جدا خودداری کنند.

خیراندیش به شلوغی بازار و مراکز خرید در روز‌های پایانی سال اشاره کرد و گفت: مردم ضمن رعایت کامل شیوه نامه های  بهداشتی و استفاده از ماسک در بیرون از منزل باید فاصله دو متری خود را با دیگران حفظ کنند.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.