رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا گفت: واکسن کرونا به ۲۰۰ نفر از کادر درمان تزریق شده و تاکنون عارضه‌ای جدی در این زمینه گزارش نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  رشید حیدری مقدم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: کار تزریق واکسن به کادر بهداشت و درمان این استان براساس اولویت‌های مشخص شده، با واکسیناسیون کارکنان  بخش عفونی و ایزوله بیمارستان سینا آغاز شد.

حیدری مقدم افزود: نخستین محموله واکسن کرونا به دانشگاه علوم پزشکی همدان تحویل شده که باید در سردخانه و شرایط خاص (۱۸ درجه سانتیگراد زیرصفر) نگهداری شود و حداکثر تا ۲ ساعت قبل از تزریق باید از سردخانه خارج شود.

 او ادامه داد: کادر درمان بخش عفونی و ایزوله بیمارستان سینا در ارتباط مستقیم و مستمر با بیماران بدحال مبتلا به کرونا هستند که برهمین اساس در اولویت نخست تزریق واکسن کووید ۱۹ قرار گرفته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: پس از اتمام واکسیناسیون (تزریق مرحله نخست واکسن) کارکنان بخش عفونی بیمارستان سینا، کادر فعال بخش عفونی و ایزوله بیمارستان‌های بهشتی و بعثت شهر همدان واکسینه می‌شوند.

حیدری مقدم ادامه داد: تزریق واکسن «اسپوتنیک وی» دارای اصول و ضوابطی است که در ۲ مرحله (دوز) و با ۲۱ روز فاصله تزریق می‌شود یعنی پس از تزریق واکسن مرحله نخست، سه هفته بعد مرحله دوم تزریق واکسن انجام می‌شود.

او گفت: دیگر کادر درمان در مراحل بعدی تزریق واکسن کرونا قرار دارند و پس از آن به تناوب دیگر گروه‌های هدف بر اساس اولویت و میزان در معرض خطر بیماری واکسینه می‌شوند.

حیدری مقدم با بیان اینکه تزریق این واکسن برای برخی افراد ممنوع است، گفت: تیم‌های مراقبت سلامت مرکز بهداشت همدان هم اینک در بیمارستان سینا مستقر شده اند و در حال تزریق واکسن به گروه‌های هدف هستند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
ان شاالله شر این ویروس کم بشه با واکسیناسیون همگانی