سرپرست فرمانداری شادگان از افزایش ۴ برابری ظرفیت آزمایش کرونا در این شهرستان با اجرای طرح جامع محدودیت ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امید صبری‌پور سرپرست فرمانداری شادگان گفت: با افزایش تست‌های تشخیص بیماری کووید ۱۹ در شادگان ۲۵۰ فرد مبتلا به این بیماری در ۳ روز اخیر در این شهرستان شناسایی و ۴۳ نفر از این افراد در بیمارستان بستری شدند.

او با بیان اینکه بسیاری از افرادی که مبتلا به کرونا می‌شوند در بیمارستان بستری نیستند بلکه بدون علائم یا با علائم خفیف هستند افزود: از ۴۵ نفر بستری در بیمارستان در این شهرستان هیچکدام در بخش مراقبت‌های ویژه بستری نیستند.

صبری‌پور با بیان اینکه این افراد به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی طی ۲ هفته گذشته به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در این شهرستان شمار مبتلایان تا ۱۰ روز آینده روند کاهشی خواهد شد، اظهار داشت: میزان رعایت بهداشت در اصناف و برخی ادارات به دلیل ساده انگاری مردم به ۱۳ درصد کاهش یافت که با اقدامات فرهنگی در سطح شهر این میزان در ۳ روز گذشته به ۷۰ درصد رسید و با ادامه این روند شادگان از شرایط بحرانی خارج می‌شود.

سرپرست فرمانداری شادگان به معرفی ۲ مدیر دستگاه دولتی به دلیل رعایت نکردن قوانین بهداشتی به مراجع قضایی اشاره و تصریح کرد: برای کنترل بیشتر بیماری کرونا ویروس از امروز (چهارشنبه) ورودی و خروجی شهرستان شادگان بسته خواهد شد و اجازه ورود و خروج به خودرو‌ها داده نمی‌شود.

او بیان داشت: برای قرنطینه افراد ابتلا به کرونا نیازمند پشتیبانی از سوی مرکز استان خوزستان و حتی کشور هستیم تا با رفع نیاز‌های آنان مانع از گسترش بیشتر بیماری در سطح شهرستان باشیم، البته بر اساس بررسی‌های انجام شده بیشترین دلیل ابتلای افراد به بیماری کرونا در شادگان حضور در مهمانی‌ها، دورهمی خانوادگی و مراسم ختم و عروسی بوده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.