معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: ۵۶ درصد مردم ایران کم تحرک هستند و این موضوع چالش جدی برای سال‌های آینده به حساب می‌آید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در آیین افتتاحیه اولین همایش ملی اوقات فراغت که به میزبانی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) به صورت مجازی برگزار شد، گفت: ۵۶ درصد جمعیت کشور کم تحرک هستند که در این بین سهم کم تحرکی بانوان بیشتر از آقایان است؛ از این رو ضرورت دارد تا برنامه ریزی جامعی برای مشارکت همه افراد جامعه در این بخش صورت گیرد.


او افزود: اگر برای اوقات فراغت برنامه ریزی مناسب و هدف مندی نداشته باشیم، می‌تواند اوقات فراغت صرف موضوعاتی گردد که سلامت افراد را به مخاطره بیندازد.


ورزش؛ موثرترین روش در حفظ و ارتقای سلامت جسم و روان


معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: موثرترین اقدام‌ترین روش برای حفظ و ارتقای سلامت روحی و جسمی آحاد مختلف مردم توجه به ورزش است و عموم افرادی که در سبک زندگی و برنامه روزانه خود ورزش را گنجانده اند از اثرات مثبت آن بهره‌مند شده اند.


بیشتر بخوانید



احمدی بیان کرد: حدود ۵۰ درصد افرادی که ورزش می‌کنند به طور میانگین ۲۳۷ دقیقه در هفته زمان خود را برای انجام فعالیت‌های ورزشی صرف می‌نمایند که این آمار نسبت به آمار قبلی منتشر شده افزایش ۶۰ دقیقه‌ای به ویژه در بین جوانان داشته است.


او تصریح کرد: حدود ۴۳ درصد افراد در مجموعه‌های ورزشی، ۲۵ درصد در محلات و خیابان ها، ۱۳ درصد در منازل بعه فعالیت‌های ورزشی می‌پردازند که در این میان پیاده روی و بدنسازی در صدر ورزش‌های مورد اقبال عموم افراد جامعه است.


 افشین ملایی رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی جمهوری اسلامی ایران کم تحرکی را از چالش‌های ملی معرفی کرد و گفت: اوضاع کرونا در جهان و کشور ما بحران کم تحرکی را بیش از گذشته تشدید کرده است و باید هم زمان با تشدید کم تحرکی اقدامات جدی، جامع و اثربخش تری در این حوزه صورت گیرد.


او با بیان اینکه اوقات فراغت فعال همراه و توأم با حرکت و ورزش است، افزود: با توجه به ایجاد شرایط به وجود آمده به دنبال شیوع ویروس کرونا و اگر بخواهیم از اوقات فراغت فعال بهره‌مند شویم باید الزمات آن مورد توجه قرار گیرد تا آثار کرونا در فعالیت‌های ورزشی به حداقل برسد.

انتهای پیام//م.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.